نهضت آی تی خدمات سازمان تامین اجتماعی را متحول کرد

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران، در نشست شورای اداری اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران که با حضور معاون بیمه ای و سایر مدیران ارگشت این سازمان برگزار گشت، سامانه 25 خدمت غیرحضوری این اداره کل تشریح گشت.

نهضت آی تی خدمات سازمان تامین اجتماعی را متحول کرد

محمدحسن زدا معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در این جلسه، سامانه 25 خدمت غیرحضوری اداره کل غرب تهران را کاری بی نظیر دانست و اضافه نمود: مدیران و کارکنان این سازمان جهت توسعه خدمات و ارتقای فعالیت ها کوشش می نمایند. طرح هایی پیشنهاد می شود و نقاط ضعف و قوت طرح های موردنظر را مورد بررسی قرار می دهند و پس از برطرف مسائل، طرح ها را اجرایی می نمایند.

وی ضمن استقبال از طرح سامانه 25 خدمت غیرحضوری غرب تهران بزرگ و تاکید جهت ادامه و تکمیل طرح خاطرنشان کرد: باید به سمتی برویم که تمام زیرخدمت های غیرحضوری تعریف شود و به آسانی در دسترس همه مردم قرار گیرد.

زدا با اشاره به سامانه 1420 اضافه نمود: باید سعی کنیم تمام خدمات غیرحضوری از طریق این سامانه به همه مخاطبان در بیش از 500 شعبه در سراسر ایران ارائه شود.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به توسعه خدمات غیرحضوری به عنوان یکی از راهبردهای این سازمان خاطرنشان کرد: بی شک طی سال های اخیر نهضت آی.تی تامین اجتماعی را متحول کرد و این تحول و دگرگونی ادامه دارد.

وی با توجه به ششمین جلسه شورای اداری معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: به منظور هماهنگی بیشتر و تسهیل استفاده از آی.تی در سازمان تامین اجتماعی؛ دستورهایی از سوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در این زمینه صادر گردیده است.

زدا اضافه نمود: در معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نیز به منظور بهبود فرایندها و تسریع در بهره برداری از فناوری اطلاعات؛ کمیته اتوماسیون در واحدهای مختلف شکل گرفته است و به زودی آثار و نتایج تصمیم های اتخاذگردیده به منظور بهبود فرایندها جهت ارتقاء خدمت رسانی واحدها تعیین می شود.

وی تعامل سازمان تامین اجتماعی و شرکای اجتماعی را موثر دانست و خاطرنشان کرد: این سازمان به همان میزان که در جامعه تاثیرگذار است، از تصمیم گیرهای نهادهای تصمیم ساز و سیاستگذار نیز تاثیر می گیرد.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی تاکید نمود: طی چند سال اخیر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیدار و خاطرنشان کردگوهای زیادی داشتیم و در این مذاکرات همفکری های خوبی انجام گردیده است.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران نیز در این نشست خاطرنشان کرد: پس از موفقیت طرح دفاتر درمانی غیرحضوری الکترونیکی، سامانه 25 نوع خدمت غیرحضوری نیز در دستور کار نهاده شد. این سامانه، ارتباطی با میز خدمت ندارد و بیمه شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان می توانند بدون حضور در شعب و از طریق سامانه یادگردیده نسبت به دریافت تعهدات اقدام نمایند. با اجرای این طرح علاوه بر ارتقاء سطح کیفیت خدمات، رضایتمندی مخاطبان نیز افزایش می یابد و توسعه سازمان الکترونیکی را شاهد خواهیم بود.

ناهید حیدری با اشاره به عملکرد هیات های تشخیص مطالبات در سطح غرب تهران بزرگ خاطرنشان کرد: 25 هزار و 388 پرونده در هیات تشخیص مطالبات بدوی مورد بررسی و رسیدگی نهاده شد و از این تعداد حدود 14 هزار و 850 پرونده منجر به تجدید محاسبه شدند.

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات بیمه ای و درمانی به نیروی کار جهت کاهش ریسک ها موجب افزایش بهره وری می شود، خاطرنشان کرد: طرح های بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب، راه اندازی وی. آی. پی و ارائه خدمات ویژه به کارفرمایان خوش حساب توسط این سازمان برای کمک به کارفرمایان اجرایی گردیده است.

خاطرنشان کردنی است، در این نشست موضوعاتی از قبیل صدور دفاتر درمانی، بیمه اتباع، حسابری از دفاتر، بارزسی الکترونیکی، بازرسی کشفی کارگاه ها، برقراری مستمری در کارهای دشوار و زیان آور، بیمه دانشجویان، افزایش بی رویه دستمزد بیمه شدگان و غیره مورد بحث و تبادل نظر نهاده شد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 29 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 13

به "نهضت آی تی خدمات سازمان تامین اجتماعی را متحول کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهضت آی تی خدمات سازمان تامین اجتماعی را متحول کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید