همه اتفاقات و حاشیه های کناره گیری توفارقان از زبان طباطبائی

به گزارش تیم علمی، رئیس فدراسیون بسکتبال ایران، در خصوص حواشی ایجاد شده در لیگ برتر به دلیل کناره گیری تیم توفارقان آذرشهر از ادامه مسابقات، شرح داد.

همه اتفاقات و حاشیه های کناره گیری توفارقان از زبان طباطبائی

رامین طباطبایی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره حواشی چند روز اخیر لیگ برتر که نهایتا به کناره گیری تیم توفارقان آذرشهر از مسابقات لیگ انجامید، شرح داد: وقتی شما یک تیم لیگ رجحان تشکیل می دهید باید توان مدیریت اقتصادی و حرفه ای آن را داشته باشید. وقتی که تیم توفارقان در لیگ یک بود از ما تقاضا کردند وارد لیگ شوند که مسئولان این تیم نیز انسان های بسیار خوبی هم هستند. با توجه به این موضوع ما هم گفتیم که باید بدانند با ورود به لیگبرتر تیم داری سخت تر می گردد. به هر حال یک تیم لیگ رجحان باید حداقل سالن مناسب و منابع اقتصادی بیشتری داشته باشد، چون فضا در لیگ فرق می نماید.

او ادامه داد: ما در ابتدای لیگ سالن را بازدید کردیم و به مسئولان باشگاه توفارقان گفتیم که شرایط سالن برای برگزاری مسابقات لیگ مناسب نیست و حداقل باید از نظر کفپوش و اسکوربرد شرایط بهتری را ایجاد نمایند. ما لیگ را از اواسط آبان آغاز کردیم و مسئولان تیم توفارقان تا چهار پنج روز پیش کفپوش سالن آذرشهر را تغییر نداده بودند. همچنین باید بگویم که چون من معتقد بودم باید برای توسعه بسکتبال در آذربایجان شرقی هم تیم داشته باشیمف تا حد امکان همکاری لازم را انجام دادم. می دانستم که در بحث مسائل اقتصادی مشکل دارند، اما پیش خودم گفته بودم که با آن ها همکاری نموده و یاریشان می کنم. ما لیگ را با 12 تیمی بسته بودیم، اما گفتیم بهتر است استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان های اصلی کشور تیمی را در لیگ برتر داشته باشد که به پیشرفت و توسعه بسکتبال یاری می نماید. ولی گفته بودیم که باید مشکل سالن آذرشهر که مخصوصا کفپوش بود رفع گردد. البته مدیر کل ورزش استان هم گفته بود که برای آماده سازی سالن آذرشهر به تیم توفارقان یاری می نماید.

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: حتی در آن موقع به ما گفتند که بهتر است از چه کفپوشی استفاده نمایند و ما هم گفتیم از پارکت چوبی استفاده نمایند تا سال ها از آن بهره برداری نمایند. یک ماه پیش بود که به ما نامه زدند آیا می توانند مانند قزوین از یک کفپوش دیگر که هزینه کم تری لازم دارد استفاده نمایند؟ ما هم برای اینکه از مسائل اقتصادی تیم ها و استان ها خبر داشتیم این درخواست تیم توفارقان را قبول کردیم. این بحث ها گذشت تا اینکه روز یک شنبه از سوی تیم توفارقان نامه ای به فدراسیون آمده بود که سالن را کفپوش کردایم و می خواهیم که در آذرشهر میزبان پتروشیمی باشیم، به گونه ای دستور داده بودند که فدراسیون این کار را انجام دهد. آقای عماری هم به آن ها گفته بود که باید پنج شنبه سالن را بازدید کنیم تا از هفته بعد بازی را در آنجا برگزار کنید.

او در واکنش به این موضوع که مسئوان تیم توفارقان می گویند فدراسیون اعلام نموده روز یکشنبه نامه ای به فدراسیون بسکتبال نزده اند؟ شرح داد: خیر، نامه روز یک شنبه به فدراسیون رسید و آقای عماری هم با مسئولان باشگاه توفارقان تماس گرفتند، اما خب مسئولان تیم توفارقان از کانال های مختلف فشار آوردند که باید همین هفته در سالن آذرشهر میزبان باشند. ما هم آقای گوهرخانی را به عنوان رئیس هیات مامور کردیم که سالن را بازدید کند. البته فدراسیون باید یک هفته قبل به تیم پتروشیمی اطلاع می داد که با توجه به دیر آماده شدن سالن آذرشهر این اتفاق رخ نداد. آقای گوهرخانی هم ساعت سه و نیم روز سه شنبه به فدراسیون نامه زده بود و روز چهارشنبه به وسیله پیامک به من اطلاع دادند که سالن آذرشهر را بازدید نموده و شرایط اولیه با ارفاق، برای برگزاری بازی محیا است. البته چون ساعت 3 و نیم کارکنان ما از دبیرخانه رفته بودند، این نامه هم دیرتر به دست ما رسید. البته تاکید می کنم که دلیل این اتفاقات دیر آماده شدن سالن است.

طباطبائی اظهار داشت: روز چهارشنبه مدیر کل ورزش استان باز هم با بنده تماس گرفتند که شرایط اینگونه است، اما ما هم گفتیم اگر قرار بود کاری کنید باید زودتر از این ها انجام می دادید نه اینکه سه هفته پایانی لیگ این صحبت ها را مطرح کنید. پتروشیمی هم راهی تبریز شده بود و به همین دلیل به کمیته مسابقات گفتم با توجه به شرایط موجود، اگر تیم پتروشیمی قبول کرد بازی را در آذرشهر برگزار کنید. تیم پتروشیمی هم قبول نکرد که به نظر من حق هم داشتند، چون باید تیم آن ها دوباره از تبریز راهی آذرشهر می شد و در آن جا تمرین می کرد که زمان برای این کارها وجود نداشت. فدراسیون باید از قبل سالن را آنالیز می کرد و از قبل هم به تیم پتروشیمی خبر می داد که به دلیل دیر آماده شدن سالن این اقدامات صورت نگرفته بود. واقعیت این است که ما تا حد امکان با تیم توفارقان همکاری نموده ایم. حتی چندین بار آقای عماری تلفنی با آقایان برزگر و فیاضی صحبت نموده بودند.

او در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به این شرایط احتمال بازگشت دوباره توفارقان به لیگ برتر وجود دارد؟ شرح داد: امروز که دیگر برای بازی با شهرداری گرگان حاضر نشده اند و طبق آیین نامه اگر تیمی دو بازی شرکت نکند خود به خود از جدول مسابقات کنار می رود. آقای فیاضی هم که گفتند دیگر بازی نمی نمایند. البته باید تاکید کنم که این مسائل به باشگاه پتروشیمی ربطی ندارد، از نظر من نباید استانی مثل آذربایجان شرقی برای یک کفپوش لنگ بماند و در دو سه بازی آخر حاشیه سازی کند، اصلا در شان این استان بزرگ نیست. باید تفکر حرفه ای داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 837

به "همه اتفاقات و حاشیه های کناره گیری توفارقان از زبان طباطبائی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه اتفاقات و حاشیه های کناره گیری توفارقان از زبان طباطبائی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید