شرایط معلمان نهضت سوادآموزی در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

به گزارش تیم علمی، همانطور که طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت در مجلس در حال برداشتن گام های نهایی اش است، از گوشه و کنار تقاضاهایی برای قرار گرفتن ذیل خدمات این طرح شنیده می شود. چندی پیش مجلس شورای اسلامی، کلیات این طرح را با رای بالایی تصویب کرد. اکنون این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است و ظرف یک ماه آینده به پایان می رسد. از آنجایی که این طرح یکی از مهم ترین برنامه های دولت برای ساماندهی به شرایط استخدامی کارکنانش است، بسیاری از افراد و کارکنانی که در سال های اخیر درگیر قراردادهای کار نامناسب بودند امیدوارند بتوانند با قرار گرفتن ذیل خدمات این طرح شرایط استخدامی شان را ارتقا دهند. یکی از این گروه ها، معلم های نهضت سوادآموزی هستند که در چند سال اخیر کمپین هایی را برای تبدیل شرایط استخدامی شان طراحی کرده اند؛ به تازگی درخواست مشمول شدن معلمان نهضت سوادآموزی در طرح ساماندهی کارکنان دولت برای معین شدن شرایط استخدامی شان مطرح شده است. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

شرایط معلمان نهضت سوادآموزی در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

معمان نهضت سوادآموزی در درخواست خود که در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند، نوشته اند:

ما معلمان نهضت سوادآموزی که سال های بسیاری عمر و جوانیِ خود را برای آموزش و پرورش گذاشتیم و در شرایط سخت با کمترین حقوق و بیمه کار کردیم، به طرح ساماندهیِ تامین و تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش معترضیم و از مجلس می خواهیم که از ظرفیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برای تبدیل شرایط ما نیز استفاده شود.

درخواست مشمولیت معلم های نهضت سوادآموزی در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در حالی است که وزارت آموزش و پرورش مشغول پیش بردن طرحی برای ساماندهی شرایط استخدامی نیروهای تحت اختیار سازمانش است. این طرح، با عنوان طرح ساماندهی، تامین و تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش مجلس در حال بررسی است.

بر اساس این طرح، وزارت آموزش و پرورش مکلف است در آزمون های استخدامی موضوع ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای افرادی که در امور آموزش و پرورش با واحدهای دولتی و غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده اند، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب 1.1 برای نمره مکتسبه آن ها در آزمون محاسبه کند و به ازای هر سال سابقه بیشتر حداکثر تا 5 سال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم افزایش یابد.

با این حال، معلم های نهضت سوادآموزی از مخالفان این طرح هستند. آنها در اعتراض به این طرح می گویند که این طرح باعث می شود بخشی از سابقه معلمی آنها نادیده گرفته شود. از این رو، معلم هایی که سال ها برای آموزش و پرورش کار کرده اند با نیرویی که مربوط به بخش خصوصی است در شرایط تقریبا یکسان آزمون می دهد و به این ترتیب، تجربه سال ها کار آنها در آموزش و پرورش نادیده گرفته می شود.

یکی از مواردی که معلم های نهضت سوادآموزی برای قرار گرفتن ذیل طرح ساماندهی کارکنان دولت به آن اشاره می کنند، اتفاقی است که برای ایثارگران نهضت سوادآموزی رخ داده بود. چندی پیش، ایثارگران نهضت سوادآموزی با قانون تبدیل شرایطِ ایثارگران، تبدیل شرایط شدند. این اتفاق موجب شده تا سایر معلم های نهضت سوادآموزی هم ابراز امیدواری کنند که به عنوان نیروهای شرکتی محسوب و مشمول طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت شوند.

معلم های نهضت سوادآموزی به در بخش دیگری از اعتراض شان نوشته اند:

برای اینکه معلمان نهضت سوادآموزی مشمول طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت نشوند، طرح ساماندهی، تامین و تربیتِ نیرو در آموزش و پرورش در مجلس پیگیری می شود که این طرح در واقع تضییع حق معلمانی است که سال ها عمر خود را در آموزش و پرورش گذاشتند تا مشکل کمبود نیروی آموزش و پرورش جبران شود.

منبع: دیوار
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2157

به "شرایط معلمان نهضت سوادآموزی در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت" امتیاز دهید

1 کاربر به "شرایط معلمان نهضت سوادآموزی در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط معلمان نهضت سوادآموزی در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید