رویای سفر به کانادا، با ویزای مولتی 5 ساله نزدیکتر از همیشه!

به گزارش تیم علمی، کانادا، کشوری پهناور با طبیعت خیره کننده، فرهنگ غنی و فرصت های متنوع، همواره یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری برای ایرانیان بوده است. اما تصور کنید که به جای دغدغه های تمدید ویزا برای هر سفر، مجوزی در دست داشته باشید که برای سال ها خیالتان را از بابت رفت و آمد به این کشور زیبا راحت کند. اینجاست که پای ویزای مولتی 5 ساله کانادا به میان می آید.

رویای سفر به کانادا، با ویزای مولتی 5 ساله نزدیکتر از همیشه!

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

کانادا، کشوری پهناور با مناظر خیره کننده، شهری های مدرن و مردمانی خونگرم، همواره یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری برای ایرانیان بوده است. اما اگر رویای سفرهای مکرر و کشف تدریجی این سرزمین زیبا را در سر می پرورید، به احتمال زیاد نام ویزای مولتی کانادا را شنیده اید. در این مقاله قصد داریم به طور جامع شما را با شرایط اخذ ویزای مولتی 5 ساله کانادا آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ویزای مولتی کانادا چیست؟

ویزای مولتی کانادا که با نام ویزای چند بار ورود کانادا یا ویزای 5 ساله کانادا نیز شناخته می شود، نوعی ویزای اقامت موقت است. با دریافت این ویزا، می توانید تا 5 سال به دفعات مختلف به کانادا سفر کنید. اما نکته کلیدی اینجاست که در هر بار ورود، حداکثر مجاز به اقامت 6 ماه در خاک کانادا هستید. 

ویزای مولتی کانادا یا ویزای چند بار ورود، به شما این امکان را می دهد تا طی مدت اعتبار ویزا (که معمولا با اعتبار پاسپورت شما مطابقت دارد و می تواند تا 5 سال نیز باشد) بارها به کانادا سفر کنید. این در حالی است که با ویزای سینگل (یکبار ورود) تنها مجاز به یک بار ورود به کانادا در طول مدت اعتبار ویزا خواهید بود.

با ویزای مولتی کانادا در هر بار ورود می توانید تا سقف حداکثر 6 ماه در خاک کانادا اقامت داشته باشید. توجه داشته باشید که این ویزا مجوز کار یا تحصیل در کانادا را به شما نمی دهد و صرفا برای گردشگری، دیدار با اعضای خانواده و دوستان و یا شرکت در رویدادهای کوتاه مدت مناسب است.

مزایای ویزای مولتی کانادا: چرا باید برای آن اقدام کنیم؟

اگر قصد سفرهای مکرر به کانادا، بازدید از اقوام و دوستان ساکن در این کشور، شرکت در رویدادهای مختلف یا حتی بررسی شرایط زندگی و تحصیل در کانادا را دارید، ویزای مولتی می تواند گزینه ای ایده آل برای شما باشد. برخی از مهمترین مزایای این ویزا عبارتند از:

  • صرفه جویی در وقت و هزینه: دیگر نیازی نیست برای هر سفر، فرآیند درخواست و اخذ ویزا را از ابتدا طی کنید. این موضوع در هزینه ها و زمان شما نیز صرفه جویی قابل توجهی ایجاد می کند.
  • انعطاف پذیری بالا: با در دست داشتن ویزای مولتی، می توانید برنامه سفرهای خود را با آزادی بیشتری تنظیم کنید و هر زمان که بخواهید، بدون دغدغه های تمدید ویزا، عازم کانادا شوید.
  • امکان سفرهای کوتاه مدت: برای شرکت در رویدادهای مختلف، بازدیدهای کوتاه مدت و یا حتی سفرهای کاری و تجاری، ویزای مولتی می تواند بسیار کاربردی باشد.
  • بررسی شرایط زندگی در کانادا: اگر رویای مهاجرت به کانادا را در سر می پرورید، ویزای مولتی فرصتی عالی برای آشنایی نزدیک تر با فرهنگ، جامعه و سبک زندگی کانادایی در اختیار شما قرار می دهد.

شرایط ویزای مولتی کانادا

این ویزا در واقع همانند ویزای توریستی کانادا می باشد با این تفاوت که با دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا می توانید تا اعتبار پاسپورت خود در کشور کانادا اقامت داشته باشید و یا رفت و آمد کنید. ضروری است بدانید که همچنین می توانید به وسیله کلیه مرز ها و در زمان های مختلف نیز تردد نمایید. دو دسته از افراد این ویزا را راحت تر می توانند دریافت نمایند. دسته اول افرادی که مورد تایید کنسولگری کانادا واقع می شوند و دسته دوم والدین و یا پدربزرگ مادربزرگ مسنی که در گذشته ویزای کانادا را دریافت نموده و برای بازدید از فرزند یا اقوام خود به این کشور سفر نموده اند. البته افراد دیگر هم می توانند برای دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا اقدام نمایند. اما امکان دارد این فرایند دریافت ویزا موفقیت آمیز نباشد !

با اخذ ویزای مولتی کانادا متقاضیان می توانند در مدت اعتبار پاسپورت خود، به مدت 6 ماه تمام در این کشور اقامت داشته باشند و در صورتی که بخواهند مدت زمان بیشتری در این کشور زندگی نمایند می توانند تنها یک خروج چند ساعته از خاک کانادا داشته باشند. پس از بازگشت مجدد به کشور دوباره می توانند اقامت 6 ماه ای در کانادا داشته باشند.

نحوه دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا

در صورتیکه قصد دارید برای بازدید از اقوام و آشنایان خود، شرکت در کلاس های مختلف، بازدید از جاذبه های گردشگری و یا امور دیگر به کانادا سفر کنید می توانید برای اخذ ویزای مولتی 5 ساله کانادا اقدام نمایید. در ابتدا ضروری است تا مدارک لازم ویزای مولتی کانادا را آماده و به زبان انگلیسی ترجمه نمایید. مدارکی که شما تحویل افسر صدور ویزا می دهید به خوبی آنالیز و کنترل می گردد. گفتنی است پس از تحویل مدارک به سفارت کانادا نمی توانید مدرک دیگری را ضمیمه پرونده خود نمایید تنها در صورتی این اتفاق می افتد که بنا به شرایط خاص سفارت از شما مدرکی را درخواست نماید.

با توجه به اینکه برای درخواست ویزای مولتی کانادا، سفارت هیچگونه مصاحبه ای از شما نمی نماید باید نهایت دقت را در آماده کردن مدارک و تکمیل فرم اپلیکیشن کانادا داشته باشید. افسری که پرونده و مدارک شما را آنالیز می نماید باید به راحتی متوجه نیت شما از سفر به کانادا شوند. انگیزه شما از سفر باید کاملا افسر را متقاعد کند که حتما قصد بازگشت به کشورخودتان را دارید و قصد اقامت دائم در کانادا را ندارید. مرحله انگشت نگاری برای این ویزا صورت می گیرد.

متاسفانه برخلاف تصور عموم، دریافت ویزای مولتی کانادا تضمینی نیست و افسر مهاجرت بر اساس شرایط و مدارک ارائه شده توسط شما تصمیم نهایی را اتخاذ می کند. با این حال، دارا بودن برخی شرایط کلیدی، احتمال اخذ این ویزا را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمکن مالی قوی: اثبات توانایی مالی برای تامین هزینه های سفر و اقامت در کانادا، یکی از مهمترین فاکتورهای مورد بررسی توسط افسر مهاجرت است. ارائه گردش حساب بانکی، سند مالکیت و سایر مدارک مرتبط با وضعیت مالی شما در این زمینه الزامی است.
  • سابقه سفر مناسب: داشتن سابقه سفرهای خارجی موفق، به خصوص به کشورهای حوزه شینگن، می تواند مهر تاییدی بر خوش حسابی و تمایل شما به بازگشت به کشور مبدا تلقی شود.
  • عدم سوء پیشینه: نداشتن سوء پیشینه کیفری و هرگونه سابقه ای که امنیت ملی کانادا را به خطر بیندازد، از الزامات اخذ ویزای مولتی کانادا است.
  • داشتن وابستگی به کشور مبدا: هر مدرکی که نشان دهنده وابستگی شما به کشور مبدا باشد، مانند شغل، تحصیل، ملک و یا دارایی های دیگر، در جلب نظر مثبت افسر مهاجرت موثر است.
  • هدف منطقی از سفر: ارائه برنامه سفر مشخص و منطقی، دعوتنامه از دوستان یا اقوام ساکن در کانادا و یا دلایل موجه دیگر برای سفرهای مکرر، به افسر مهاجرت کمک می کند تا هدف واقعی شما از اخذ ویزای مولتی را درک کند.
  • ارائه برنامه سفر مشخص: داشتن برنامه سفر مشخص و منطقی برای سفرهای آتی خود به کانادا، به افسر پرونده نشان می دهد که اهداف مشخصی از سفر دارید و قصد اقامت غیرقانونی ندارید.
  • داشتن دعوتنامه: اگر از طرف یکی از شهروندان کانادایی یا مقیم دائم این کشور دعوتنامه دریافت کرده اید، می تواند به تقویت پرونده شما کمک کند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای مولتی کانادا

متقاضیان اخذ ویزای مولتی 5 ساله کانادا می بایست پیش از مراجعه به سفارت مدارکی را به درستی آماده نمایند. این مدارک باید کامل و بدون هیچگونه ایرادی باشند تا مورد آنالیز افسر صدور ویزا قرار بگیرد. این مدارک شامل موارد زیر است :

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ترجمه شناسنامه
  • اصل گذرنامه فعلی و اصل کلیه گذرنامه های قبلی (اسکن تمامی ویزاهای دریافتی در 10 سال گذشته)
  • ترجمه سند ازدواج در صورت هم سفر بودن با همسر
  • پرینت حساب بانکی و تمکن اقتصادی در شش ماه گذشته (حداقل موجودی 100 میلیون تومان)
  • دو قطعه عکس رنگی 64 با پس زمینه سفید جدید
  • ترجمه سند ملکی
  • ترجمه گواهی اشتغال به کار
  • اسنادی مبنی بر شرایط شغلی متقاضی :
  • کارمندان بخش دولتی : ترجمه رسمی آخرین حکم کارگزینی و آخرین فیش حقوقی
  • صاحبان شرکت های خصوصی : کپی از روزنامه رسمی و تاسیس شرکت و کپی از روزنامه آخرین تغییرات شرکت
  • کارمندان بخش خصوصی : گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی به همراه گواهی سابقه 1 ساله در بیمه تامین اجتماعی
  • دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها : کارت بین المللی دانشجویی یا کارت عضویت هیئت علمی
  • کسبه : کپی از جواز کسب و کارت بازرگانی
  • ترجمه بیمه مسافرتی متقاضی
  • دعوت نامه رسمی و معتبر

مدت زمان صدور ویزای مولتی کانادا

در صورتیکه مدارک شما توسط افسر بازرسی، آنالیز گردد و کامل باشد حدود سه هفته زمان می برد تا سفارت کانادا شخص متقاضی را برای انگشت نگاری بخواهد. پس از انگشت نگاری، پیکاپ ویزای کانادا حدود 2 هفته زمان میبرد. به طور کلی دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا 2 الی 3 ماه زمان میبرد.

مراحل اخذ ویزای مولتی کانادا

فرآیند اخذ ویزای مولتی کانادا به طور کلی شامل مراحل زیر است:

  1. گردآوری مدارک: اولین قدم، جمع آوری و ترجمه مدارک مورد نیاز است.
  2. ایجاد پروفایل آنلاین: در وبسایت اداره مهاجرت کانادا، برای خود یک پروفایل آنلاین ایجاد کرده و فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید.
  3. پرداخت هزینه های مربوطه: هزینه های مربوط به درخواست ویزا و انگشت نگاری را پرداخت نمایید.
  4. انگشت نگاری: به یکی از مراکز تعیین شده برای ثبت اطلاعات بیومتریک (انگشت نگاری) مراجعه کنید.
  5. بررسی پرونده: پرونده شما توسط افسر مهاجرت بررسی شده و در نهایت تصمیم نهایی اتخاذ می شود.
  6. دریافت ویزا: در صورت تایید شدن ویزا، می توانید پاسپورت خود را همراه با برچسب ویزا دریافت کنید.
انتشار: 3 خرداد 1403 بروزرسانی: 3 خرداد 1403 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 912

به "رویای سفر به کانادا، با ویزای مولتی 5 ساله نزدیکتر از همیشه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویای سفر به کانادا، با ویزای مولتی 5 ساله نزدیکتر از همیشه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید