پاسخ به 98درصد از درخواست های شهروندان

به گزارش تیم علمی، در7ماه ابتدای سال در سامانه مدیریت شهری137 منطقه17 بیش از 25 هزار و 800پیام ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3هزار و 50پیام افزایش داشته است. بالارفتن شمار پیام های ثبت شده و نتایج بازخوردسنجی سامانه، از افزایش ارتباط و اعتماد شهروندان به این پل ارتباطی مدیریت شهری حکایت می کند.

پاسخ به 98درصد از درخواست های شهروندان

خبرنگاران-رابعه تیموری: مدیر سامانه مدیریت شهری137منطقه17 می ­گوید: بسیاری از شهروندان تصور می­ کنند سامانه137 وظیفه رسیدگی به مسائل شهروندان را برعهده دارد، در حالی که انتقال پیام ­های شهروندی به واحدهای مدیریت شهری برعهده این سامانه است. در گفت وگوی زیر سیدابراهیم خوشحال به عملکرد سامانه مدیریت شهری137 در 7ماه گذشته پرداخته است.

بسیاری از شهروندان انتظار دارند پس از تماس با سامانه137، درخواست آنها پیگیری شود یا علت به پایان نرسیدن درخواستشان توضیح داده شود، ولی این انتظار برآورده نمی شود.

بسیاری از شهروندان، سامانه137 را مجری خواست ها و انتظارات خود از مدیریت شهری می پندارند، در حالی که این سامانه برای انتقال پیام های شهروندی به مدیریت شهری راه اندازی شده و وظیفه دارد نتیجه بررسی موضوع توسط مدیران شهری را به شهروندان اطلاع دهد، اما گاهی کمبود بودجه و اعتبارات مالی مدیریت شهری امکان اجرای خدمات مورد تقاضای شهروندان را نمی دهد. گاهی برای اجرای پیشنهادات و درخواست های شهروندی منع قانونی وجود دارد یا به دلایل دیگر قابل اجرا نیست. در این موارد با شهروند تماس گرفته و بررسی پیام توسط مدیران شهری اطلاع داده می شود، ولی این پاسخ برای شهروندان قانع کننده نیست. بیش از 98درصد پیام های ثبت شده در سامانه این مراحل را طی می کنند و رسیدگی می شوند. کمتر از 2درصد پیام ها را که به دایره خدمات رسانی مدیریت شهری مربوط نمی شوند یا مراحل ثبت پیام به درستی طی نشده، نمی توانیم رسیدگی کنیم.

اغلب پیام ­های دریافت شده به کدام حوزه مدیریت شهری مرتبط است؟

65درصد پیام­ های ثبت شده در 7ماه گذشته به حوزه خدمات شهری و 23درصد پیام ها به حوزه خدمات عمرانی مرتبط بوده است. 10درصد پیام ها به حوزه معاونت شهرسازی ارتباط داشته و پیام های مرتبط با سایر حوزه ها درصد ناچیزی از کل پیام ها را دربرگرفته اند. در چند سال اخیر این ترتیب، تقریباً ثابت بوده و تغییرات زیادی نداشته است.

شهروندان چه خدماتی را بیشتر تقاضا کرده اند؟

درخواست رسیدگی به آسفالت و نظافت معابر، لایروبی و طعمه­ گذاری نهرها و کنترل جانوران موذی، بیشترین حجم پیام ها را تشکیل می دهند.

میزان رضایت شهروندان از عملکرد سامانه را مورد سنجش قرار داده اید؟

در سامانه137 بخشی به نام بازخوردسنجی وجود دارد که میزان رضایت شهروندان از پاسخگویی سامانه را می سنجد. سامانه137 مدیریت شهری منطقه17 در بازخوردسنجی­ ها نتایج خوبی داشته است. بالارفتن تعداد پیام های شهروندی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم نشان دهنده افزایش رضایت شهروندان منطقه از عملکرد این سامانه مدیریت شهری است.

بیشترین پیام ها از کدام ناحیه و محله منطقه17 ثبت شده است؟

ناحیه3 بیشترین تعداد پیام را داشته است. به دلیل حجم بالای پیام ها، امکان تفکیک آنها در مقیاس محله وجود ندارد.

چه عواملی باعث می شود مراحل ثبت پیام به درستی طی نشود؟

شهروندان باید موضوع مورد درخواست و نشانی صحیح خود را به صورت دقیق و کامل اعلام کنند. بعضی از شهروندان نام و آدرس یا شماره تلفن خود را غیرواقعی اعلام می کنند که در مراحل پیگیری پیام مشکل به وجود می آورد.

36 هزار و 852 پیام شهروندی در سال 97 در سامانه مدیریت شهری 137 منطقه ثبت شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 661

به "پاسخ به 98درصد از درخواست های شهروندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ به 98درصد از درخواست های شهروندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید