پرداخت 20 میلیارد حمایت بلاعوض به دانش بنیان ها ، هیات تجاری از ایالت داغستان روسیه با حمایت صندوق نوآوری پذیرش شد

به گزارش تیم علمی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بیشترین مبلغ حمایت بلاعوض از دانش بنیان ها در دو سال گذشته بوده که نزدیک به 20 میلیارد تومان پرداخت شده است.

پرداخت 20 میلیارد حمایت بلاعوض به دانش بنیان ها ، هیات تجاری از ایالت داغستان روسیه با حمایت صندوق نوآوری پذیرش شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، اولین برنامه یکشنبه صادراتی در امسال با پذیرش هیات تجاری و فناوری از روسیه برگزار گردید و 8 شرکت دانش بنیان با مزایا و فرصت های صادراتی به روسیه آشنا شده و برای افزایش تعاملات صادراتی مذاکره کردند. در این جلسه امکانات صادراتی صندوق نوآوری نیز تشریح شد.

در این جلسه مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص حمایت های بلاعوض صندوق در توسعه بازار محصولات دانش بنیان گفت: یکی از خدمات مهم توانمندسازی صندوق نوآوری توسعه بازار شرکت های دانش بنیان است که بیشترین مبلغ حمایت بلاعوض در دو سال گذشته و نزدیک به 20 میلیارد تومان نیز در همین حوزه پرداخت شده است.

این خدمت شامل حمایت از حضور شرکت ها در نمایشگاه ها و پاویون های داخلی و خارجی، نمایشگاه های دائمی خارج از کشور و اعزام و پذیرش هیات های تجاری برای مذاکره شرکت های دانش بنیان با مشتریان بالقوه است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه های ترویجی و مشاوره ای صندوق نوآوری تحت عنوان کلینیک مشاوره مدیریت صادرات را تشریح کرد و گفت: یکی از برنامه های این کلینیک یکشنبه های صادراتی است که روز های یکشنبه اجرا می گردد. در این برنامه مشاوران حوزه صادرات برای ارائه مشاوره به شرکت های دانش بنیان حضور خواهند داشت. همچنین کسانی که در بازار های هدف شرکت های دانش بنیان سابقه فعالیت دارند حضور داشته و تجربیات خود را به شرکت ها ارائه می نمایند. علاوه بر این رایزن های بازرگانی ما در کشور های هدف نیز در این برنامه حضور خواهند داشت و اطلاعات مربوط به فعالیت در کشور های هدف مانند محدودیت ها، فرصت ها و مزیت ها را در اختیار شرکت ها قرار می دهند.

شاوردی در خصوص برنامه یکشنبه صادراتی روسیه نیر شرح داد و گفت: اولین برنامه یکشنبه صادراتی امسال با پذیرش هیات تجاری و فناوری از روسیه 22 فروردین ماه برگزار گردید. در این برنامه هیاتی متشکل از اِمین علی اف نماینده تام الاختیار جمهوری داغستان در ایران، شمیل مورتازالیف تاجر روس، مجید یگانه خراسانی طرف قرارداد آریانا در داغستان جهت برگزاری نمایشگاه دائمی و همچنین بهمن صاحبی، نماینده اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری داغستان در ایران حضور داشتند و مداکراتی را با 8 شرکت دانش بنیان انجام دادند.

وی ادامه داد: یکشنبه صادراتی با هدف هموارسازی راستا صادرات شرکت های دانش بنیان طراحی و اجرا شده که اولین رویداد آن به نمایندگانی از منطقه داغستان روسیه اختصاص داشت. در این ملاقات شرکت ها توانمندی خود را ارائه کردند و طرف روسی نیازمندی های فناورانه خود را عنوان کرد و ظرفیت هایی که برای همکاری فناورانه بین دو طرف وجود دارد مطرح شد. حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی برای توسعه بازار های صادراتی محصولات دانش شبنیان نیز معرفی و تشریح شد.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین برنامه های دیگر برای توسعه بازار روسیه را بیان نمود و گفت: در آینده نزدیک نمایشگاه دائمی در داغستان روسیه و در بندر ماهاچ کالا راه اندازی خواهد شد تا شرکت های دانش بنیان محصول خود را معرفی نموده و صادرات خود را شروع نمایند. همچنین در اوایل خرداد ماه امسال، یک هیات تجاری و فناوری راهی مسکو می گردد و خانه نوآوری در مسکو نیز افتتاح و مذاکرات تجاری با طرف روسی نیز برگزار خواهد شد.

شاوردی در انتها گفت: امیدواریم با برنامه یکشنبه های صادراتی بتوانیم به شرکت های دانش بنیان آموزش و مشاوره برای ورود به بازار صادراتی ارائه و تجربیات افراد فعال در این حوزه را به شرکت های دانش بنیان منتقل کنیم که بتوانیم راستا ورود آن ها به بازار های خارجی را تسریع و تسهیل کنیم. یکشنبه صادراتی هفته آینده پذیرش هیاتی از عراق و هفته بعد از آن از کنیا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1638

به "پرداخت 20 میلیارد حمایت بلاعوض به دانش بنیان ها ، هیات تجاری از ایالت داغستان روسیه با حمایت صندوق نوآوری پذیرش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 20 میلیارد حمایت بلاعوض به دانش بنیان ها ، هیات تجاری از ایالت داغستان روسیه با حمایت صندوق نوآوری پذیرش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید