پیش بینی تحویل 43 هزار واحد مسکونی به فرهنگیان در سال 1400

به گزارش تیم علمی، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا کنون 43 هزار و 775 واحد برای فرهنگیان پیش بینی می گردد، گفت: امیدواریم در سال 1400 این طرح ها تکمیل و به فرهنگیان تحویل گردد.

پیش بینی تحویل 43 هزار واحد مسکونی به فرهنگیان در سال 1400

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، گودرز کریمی فر مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط مسکن فرهنگیان اظهار کرد: 43 هزار 775 واحد در سراسر کشور برای فرهنگیان جذب نموده ایم.

وی ادامه داد: از این تعداد، 24 هزار فرهنگی واجد شرایط در حال واریزی وجه، تکمیل موجودی و اتصال به پروژه هستند یا به عبارتی ساده تر واحد های این افراد معین و توسط شرکت سازنده در حال ساخت هستند.

آقای کریمی فر با بیان اینکه پیش بینی می گردد در سال 1400 این پروژه ها تکمیل و به فرهنگیان تحویل گردد، اضافه کرد: آورده اولیه برای فرهنگیان واجد شرایط جهت اتصال به پروژه، حداقل 40 میلیون تومان معین شده است که به همین میزان توسط آموزش و پرورش، تسهیلات حمایتی ثانویه کم بهره بدون تشریفات، بدون سپرده گذاری و البته بدون وثیقه ملکی در راستای تسریع در ساخت و ساز ها به فرهنگیان پرداخت شده است و هم اکنون فرایند پرداخت این نوع تسهیلات حمایتی مسکن در سال 1400 همچنان ادامه دارد.

وی توضیح داد: تا به امروز 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره با نرخ 12 درصد در راستای تهیه مسکن در سال 1399 و نیز در سال 1400 بین فرهنگیان واجد شرایط سراسر کشور توزیع شده است و فرایند پرداخت، هم اکنون در حال اجراست.

ثبت نام فرهنگیان فاقد مسکن اواسط آذر سال 98 در سامانه maskan.medu.ir شروع شد؛ متقاضی و افراد تحت تکفل وی باید فاقد زمین یا واحد مسکونی باشند و تا به امروز از هیچ یک از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه ای خرید و احداث مسکن استفاده ننموده باشند یا به عبارت دیگر فرم ج در استعلام از سامانه مربوطه راه و شهرسازی سبز باشد.

متقاضی باید متأهل بوده یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست مشروط به داشتن 35 سال سن می توانند در زمره متقاضیان قرار بگیرند؛ اولویت آموزش و پرورش شامل بانوان فرهنگی سرپرست خانوار، کارکنان شاغل رسمی، پیمانی، قراردادی بالای 20 سال سابقه خدمت، زوجین فرهنگی و بازنشستگان فرهنگی است.

بعضی مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت سوژه هایی با عنوان مشکل مسکن فرهنگیان را حل کنید، خواهان پیگیری موضوع شدند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1674

به "پیش بینی تحویل 43 هزار واحد مسکونی به فرهنگیان در سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی تحویل 43 هزار واحد مسکونی به فرهنگیان در سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید