پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا یکشنبه 16 مرداد 1401

به گزارش تیم علمی، امروز آسمان تهران در بیشتر اوقات آفتابی است و دما در طول شب از بیست و هفت درجه به مرور و در طول روز به سی و هفت درجه می رسد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا یکشنبه 16 مرداد 1401

به گزارش خبرنگاران؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده آسمان تهران آفتابی تا قسمتی ابری خواهد بود.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما 37 درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (16 مردادماه) آفتابی با حداقل دمای 28 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (17 مردادماه) آفتابی با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 38 درجه سانتیگراد و برای روز سه شنبه (18 مردادماه) آفتابی با حداقل دمای 26 درجه و با حداکثر دمای 36 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط آلودگی هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوای مرکز در حال حاضر روی عدد 79 یعنی بازه قابل قبول قرار گرفته است.

در 24 ساعت گذشته این شاخص هوای مرکز روی عدد 100 یعنی بازه قابل قبول قرار داشته است.

تهران از ابتدای سال دو روز هوای پاک، 67 روز قابل قبول، 58 روز ناسالم برای افراد حساس جامعه و 5 روز ناسالم برای همه افراد، یک روز بسیار ناسالم و دو روز هوای خطرناک داشته است.

این در حالی است که مرکز نشینان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو روز هوای پاک، یک روز ناسالم، 110 روز هوای قابل قبول و 25 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس را تجربه کرده بودند.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور؛ باران و وزش باد شدید در نیمه شمالی کشور

طی 24 ساعت آینده در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی و همچنین ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و شرقی رگبار موقت باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی یکشنبه رگبار موقت باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید با شدت بیشتر علاوه بر نیمه شمالی کشور در خراسان شمالی نیز ادامه خواهد داشت.

دوشنبه و سه شنبه در نوار شمالی کشور و همچنین ارتفاعات و دامنه های البرز و زاگرس مرکزی رگبار موقت گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

چهارشنبه بارش در منطقه ها یاد شده تقویت شده و علاوه بر این منطقه ها در نیمه شمالی فارس و شرق اصفهان نیز شاهد ابرناکی و رگبار پراکنده خواهیم بود.

شایان ذکر است در پنج روز آینده با توجه به ناپایداری های محلی، طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب احتمال رشد ابر های همرفتی و رگبار موقت باران در ارتفاعات شرقی هرمزگان دور از انتظار نیست. پدیده غالب طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، بویژه منطقه زابل و بخش هایی از مرکز کشور وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک است. همچنین از اواخر وقت طی دو روز آینده به تناوب پتانسیل خیزش گردوخاک بر روی کشور های همسایه غربی و انتقال آن به بخش هایی از نوار مرزی استان های واقع در غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد.

شرق دریای عمان طی 5 روز آینده و دریای خزر طی سه روز آینده مواج است. همچنین دو روز آینده تنگه هرمز نیز مواج است.

منبع: فرارو
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2168

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا یکشنبه 16 مرداد 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا یکشنبه 16 مرداد 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید