چرا نمایشگاه کتاب در پارک های کرمانشاه برگزار نشد؟

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران، برپایی نمایشگاه های خیابانی کتاب با همکاری شهرداری کرمانشاه یکی از موضوعات پر حاشیه در هفته های اخیر بوده است که در نهایت آن گونه که باید برپا نشد.

چرا نمایشگاه کتاب در پارک های کرمانشاه برگزار نشد؟

قرار بود چندین نمایشگاه موضوعی عرضه و فروش کتاب در سطح پارک های شهر کرمانشاه برگزار گردد و با وجود اعلام آمادگی مسئولان شهرداری این موضوع محقق نشد.

هرچند نمایشگاه های پراکنده ای در چند نقطه شهر برگزار گردید که آن هم آنچنان که باید مورد استقبال قرار نگرفت اما برای پیگیری این موضوع به سراغ مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رفتیم.

پریسا محمدی معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مصاحبه با خبرنگاران در مورد دلیل عدم برپایی نمایشگاه موضوعی عرضه و فروش کتاب در سطح پارک های شهر کرمانشاه گفت: موضوع نامه ارجاعی به شهرداری برپایی نمایشگاه نماز و کتابهای مذهبی آن هم با زمان بندی خاصی و پس از ارائه لیست کتابهای عرضه گردیده به ارشاد است تا از نمایش کتابهای خارج از عرف پیشگیری گردد همچنین ما افراد مجاز در این زمینه را معرفی کردیم.

محمدی بیان نمود: با توجه به اوضاع اقتصادی شهر و رکود حاکم بر کتاب فروشی ها تخفیف بیش از 20 درصد برای استان ما جایز نیست.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اضافه نمود: این موضوع دو طرف دارد یک طرف کتاب فروشی ها و ناشرایان به عنوان عرضه کنندگان کتاب و یک طرفل مخاطبین هستند در این میان اگرچه در استانی نظیر تهران بیش از 10 درصد تخفیف لحاظ نمی گردد اما به دلیل لحاظ شرایط استان تخفیف 20 درصدی را در نظر گرفتیم.

محمدی خاطر نشان کرد: برای برپایی نمایشگاه ها باید مجوز گرفته گردد همچنین نمایشگاه ها باید در زمان یک هفته ای و در مناطق مختلف برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 44

به "چرا نمایشگاه کتاب در پارک های کرمانشاه برگزار نشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نمایشگاه کتاب در پارک های کرمانشاه برگزار نشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید