چین ماده غیرقابل شناسایی در برابر نور مادون قرمز ساخت

به گزارش تیم علمی، دانشمندان موسسه نانوفناوری و نانوبیونیک سوجو چین (SINANO)، یک نوع ماده غیرقابل شناسایی در برابر دوربین های حرارتی مادون قرمز ساخته اند.

چین ماده غیرقابل شناسایی در برابر نور مادون قرمز ساخت

به گزارش خبرنگاران خبرگزاری شینهوا روز شنبه نوشت: این ماده جدید که دارای کاربردهای نظامی و تحقیقاتی است توسط یک تیم از دانشمندان موسسه نانوفناوری سوجو و آموزشگاه علوم اجتماعی چین به رهبری یک محقق به نام ژانگ شیتون ساخته شده است.

ژانگ در خصوص این ماده جدید به شینهوا گفته است: این ماده در حقیقت به صورت یک لایه بسیار نازک است که برای مقاومت بیشتر، با یک لایه پلی اتیلن گلیکول و محافظ ضد آب پوشانده شده است.

به گفته وی در یک آزمایش شبیه سازی شده در خصوص این ماده، سطح پوشانده شده، حرارت خورشید را جذب و دما را به آرامی افزایش می دهد تا اختلاف دما با محیط به حداقل برسد.

او گفت: با حذف منبع نوری و گرمایی، حرارت به صورت هم دما با محیط پس داده می گردد که باعث نامرئی شدن جسم در طیف مادون قرمز می گردد.

این محقق چینی اضافه کرد: مواد ساخته شده دارای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی است و نه تنها برای پنهان شدن در برابر اشعه های مادون قرمز برای قطعات الکترونیکی و جداسازهای باتری نیز کاربرد دارد.

سفر با تور چین را تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 165

به "چین ماده غیرقابل شناسایی در برابر نور مادون قرمز ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین ماده غیرقابل شناسایی در برابر نور مادون قرمز ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید