کاش آی فون 12 این 5 ویژگی گلکسی نوت 20 اولترا را داشته باشد!

به گزارش تیم علمی، هواداران اپل مدت هاست که به ارتقاهای قطره چکانی عادت نموده اند. البته در کل ارتقای این سه ساله پرچم دارها، چه اندرویدی و چه آی فون، ارتقاهای اساسی یا اصطلاحا انقلابی نبوده اند.

کاش آی فون 12 این 5 ویژگی گلکسی نوت 20 اولترا را داشته باشد!

از سوی دیگر به صورت متناقض، هواداران اپل در ایران، از اینکه مقارن با شرایط سخت سخت مالی، اپل ارتقای اساسی نداشته، اندکی احساس تسکین می نمایند! چون اگر هر سال اپل، یک ارتقای کاربردی اساسی برای آی فون در نظر می گرفت، در آن صورت تعویض نکردن سالانه آی فون، برای بعضی، باعث افسردگی می شد!

به هر حال شعار این چند ماهه این بوده است که انتخاب هوشمندانه گوشی که فعلا کارهایتان را راه بیندازد، مهم تر از خرید پرچم دارهاست.

خود من شخصا چون بیشتر کارهایم را با تبلت انجام می دهم، ترکیب یک گوشی میان رده خوب و یک تبلت خوب را پیشنهاد می کنم. اما شما ممکن است احتیاج و سلیقه تان با من متفاوت باشد.

با این مقدمه می رسیم به قسمت اصلی پست:

سامسونگ کوتاه زمانی قبل، در اوایل ماه میلادی، لشکر محصولات جدیدش را رونمایی کرد. ما گلکسی Z Fold 2 را دیدیم و امیدواریم گامی پیروز برای رسیدن به محصولات تاشوی باکیفیت و با قیمت خوب باشد و مسائل نسل قبلی را نداشته باشد.

اما گذشته از این، سامسونگ از نوت 20 و نوت 20 اولترای هم خود رونمایی کرد. سری نوت سامسونگ برای خودش، سینه چاکانی هم دارد و همواره شایسته احترام و توجه بوده است.

بعضی از ویژگی های نوت 20 و به خصوص نوت 20 اولترا برای هواداران اپل رشک برانگیزند و آنها ناامیدانه دوست دارند، این ویژگی ها را در آی فون 12 هم ببینند.

1- ای کاش آی فون 12 دوربین تله فوتوی واقعی داشته باشد!

در ماه فوریه سامسونگ در گوشی S20 اولترای خود از دوربینی با زوم اپتیکال 13 برابر و زوم دیجیتال 100 برابر رونمایی کرد. در گلکسی نوت 20 اولترا ما دوربینیی با زون اپیتکال 5 برابر و زوم دیجیتال 50 برابر داریم.

آی فون 11 پرو، دوربین با زوم اپتکیال 2 برابر دارد. پس فعلا شکاف عظیمی بین آی فون و محصولات سامسونگ از نظر زوم اپتیکال وجود دارد.

آیا اپل در آی فون 12 به دنبال کم کردن این شکاف خواهد بود؟!

2- ای کاش اپل در آی فون از گوریلا گلس ویکتوس برای دوام بیشتر گوشی استفاده کند

تست های سقوط و آنالیز مقاومت گوشی ها را که در یوتیوب می بینیم، گاهی تصور می کنیم که این شرایط آزمایش ابلهانه هستند و فکر می کنیم که آنقدر مواظب گوشی مان هستیم که به این بالاها دچار نشوند. اما خواهی نخواهی گوشی تان در یک سال، هر چقدر هم مواظب باشید، دو سه باری در معرض ضربات مهلک قرار می گیرد!

آی فون 11 پرو، تست های استرس و سقوط واقعا خوبی داشته. اما سامسونگ در گلکسی نوت 20 اولترا از نسخه ویکتوس گوریلا گلس استفاده نموده که دو برابر نسخه ششم، مقاومت در مقابل خش دارد و می تواند در برابر 2 متر سقوط هم مقاومت کند. این در حالی است که نسخه ششم گوریلا گلس، مقاومت در مقابل سقوط 1.6 متری داشت.

پس دست کم از نظر تئوریک الان نوت 20 اولترا رتبه بهتری نسبت به اپل دارد.

اپل سالهاست که با شرکت کورنیگ همکاری دارد و امیدواریم که در آی فون 12 یک نسخه اختصاصی مقاومت تر نسبت به آی فون 11 ببینیم.

3- ای کاش آی فون 12 از قلم پشتیبانی کند

این دیگر آرزوی طول و درازی است. مدتی طول کشید که اپل در دوران پساجابز برخلاف سلیقه شخصی ایشان، به خود اجازه بدهد که به قلم در آی پد فکر کند. اما اینکه اپل بیاید و در گوشی موبایل خود هم استفاده از قلم را بگنجاند، فعلا تخیلی به نظر می رسد.

اگر تنها بخواهیم یک فزونی سری نوت سامسونگ نسبت به سری گلکسی اس را بگوییم، باید بگوییم این تفاوت در قلم خوب نوت خلاصه می گردد.

در نوت 20 اولترا ما با قلم S-Pen رویبرو هستیم که میزان تاخیر آن تنها 9 هزارم ثانیه است. یعنی معادل تاخیر قلم آی پد پرو.

باید ببینیم که در آی فون 12 استفاده از قلم گنجانده خواهد شد یا اپل به سنت روی خوش نشان ندادن به قلم در گوشی، ادامه خواهد داد.

4- کاش شکاف یا ناچ بالای آی فون 12 کوچک تر گردد

باز این آرزویی است که به نظر من فعلا دور از دسترس است. اپل یک طورهایی به این شکاف بالا تعصب دارد و آن را به عنوان یک مشخصه برند خود نگاه می نماید!

اما با استانداردهای کنونی و نگاهی به پرچم دارهای فعلی این شکاف فعالی دیگر خیلی عظیم و از حد تحمل خارج شده است.

اما مشکل اینجاست که فناوری های فیس آی دی که در همین شکاف تعبیه شده اند، کار اپل را سخت می نمایند و اگر بخواهد به این قسمت دست بزند، مجبور خواهد بود که یک طراحی مجدد اساسی انجام بدهد.

5- بد نیست که میزان ری فرش شدن صفحه نمایش اپل بالاتر برود

ممکن است اصلا محسوس نباشد. اما گلکسی 20 اولترا با نرخ ری فرش شدن صفحه نمایش 120 بار در ثانیه، دوبرابر صفحه آی فون فعلی، عمل می نماید.

آی پد پروی جدید هم صفحه نمایش با ری فش 120 هرتزی دارد. پس بد نیست که در آی فون میزان ری فرش بهتر گردد. برای بعضی از کاربران مثلا گیمرها شاید این امر، تصویر نرم تری به ارمغان بیاورد.

منبع: سی نت

منبع: یک پزشک
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1247

به "کاش آی فون 12 این 5 ویژگی گلکسی نوت 20 اولترا را داشته باشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاش آی فون 12 این 5 ویژگی گلکسی نوت 20 اولترا را داشته باشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید