کتاب قلب فرهنگی جامعه است

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در ارومیه، علیرضا نوروزی صبح سه شنبه در بازدید از کتابخانه های بامداد امید بالو و قولنجی شهرستان ارومیه، گفت: فراهم کردن زمینه مطالعه برای تک تک افراد جامعه و افزایش دانش و معلومات عمومی مردم به وسیله فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از جمله اهداف طرح مرکز کتاب هستند.

کتاب قلب فرهنگی جامعه است

نوروزی از اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای ترویج کتابخوانی در حوزه بچه ها و نوجوانان اطلاع داد و اضافه نمود: همکاری در اجرا و برگزاری طرح مرکز کتاب در ارومیه و تشکیل کارگروه آنالیز طرح های سازنده و مفید کتابخوانی در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان واقع شده است.

محمدپور، مسئول کتابخانه بامداد امید بالو، نبز در این ملاقات گفت: این کتابخانه از سوی موسسه بامداد امید صبا که غیردولتی و مردم نهاد است از سال 97 در روستای بالو ایجاد شده است.

وی اضافه نمود: در این کتابخانه 7 هزار و 150 جلد کتاب موجود و 847 نفر عضو دارد که بیشتر اعضا بچه ها و نوجوانان هستند.

محمدپور ادامه داد: بعلاوه در کنار امانت کتاب، برگزاری کلاس های مهارت های زندگی، آموزش خانواده و کسب و کار، کاروان هایجهادی در منطقه ها کم برخوردار از جمله فعالیت های دیگر است که بصورت رایگان هستند.

وی اضافه نمود: حمایت از دانش آموزان کم بضاعت و خانواده های آنها را هم در دست اجرا داریم.

محمدپور ادامه داد: بعلاوه 19 هزار و 604 جلد کتاب که در این کتابخانه داریم که از این تعداد 4 هزارو 450 جلد کودک و نوجوان 982 جلد نشریات هستند و سال گذشته نیز حدود 875 جلد کتاب امانت داده شده است.

مسئول کتابخانه قولنجی ارومیه نیز در این ملاقات با بیان اینکه در این کتابخانه نیز 401 نفر عضو هستند، گفت: کل اعضا است که از این تعداد 178 مرد و 223 نفر زن بوده و از کل اعضا 360 رده سنی بین 2 تا 20 سال دارند.

خسروی طرح های دخترانه ها، انگشت جادویی من، با هم بخوانیمو انتها قصه چی باشد را از جمله طرح های عنوان نمود که سال گذشته برای مرکز کتاب مطرح شده بود.

به گزارش ایبنا، تجلیل از مسئولین کتابخانه ها و اهدای کتاب به بچه ها و نوجوانان از جمله دیگر برنامه های این بازدید بودند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 تیر 1402 بروزرسانی: 27 تیر 1402 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2325

به "کتاب قلب فرهنگی جامعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب قلب فرهنگی جامعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید