کرمان میزبان مجامع سمن های جوان سراسر کشور

به گزارش تیم علمی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری مجامع سازمان های مردم نهاد جوانان سراسر کشور طی سوم بهمن ماه به میزبانی این استان اطلاع داد.

کرمان میزبان مجامع سمن های جوان سراسر کشور

به گزارش خبرنگار ، محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در نشست با کارکنان این اداره کل به سفر اخیر خود به بلغارستان به اتفاق وزیر ورزش و جوانان، اشاره نمود و گفت: هفته پیش سعادتی نصیب ما شد تا به نمایندگی از جامعه ورزش و جوانان، طی سفری در معیت مقام عالی وزارت برای عقد تفاهم نامه حوزه ورزش و جوانان با وزارت جوانان و ورزش بلغارستان، وزیر را همراهی کنم.

وی با ابراز خرسندی از این نشست، اضافه کرد: این نشست با دیدگاه های مثبت دو طرفه ای همراه بود، طوری که قرار شد ما از توانمندی های آنها که بیشتر در رشته های کشتی، وزنه برداری، قایقرانی و ورزش های زمستانی با توجه به اینکه کمپ های خیلی خوبی هم دارند، به نحو احسنت استفاده کنیم، در مقابل با ایران هم در رشته های رزمی چون: کاراته، تکواندو، ووشو تعامل مناسبی برقرار گردد.

امیری خراسانی، بازدید از موزه ورزش، دیدار با رییس فدراسیون فوتبال، جلسه با وزیر دفاع که معاون نخست وزیر بلغارستان هم بود، (یک جلسه سیاسی بود که وزیر ورزش به نمایندگی از هیئت دولت در این جلسه حضور داشتند) و جلسه با رییس کمیسیون کودک، جوانان، و ورزش بانوان را از مهمترین بخش های این سفر برشمرد و توضیح داد: در مجموع مأموریت خوب و پربهره ای بود و خروجی خوبی برای وزارت داشت.

وی توضیح داد: بلغاری ها از نظر سخت افزاری امکانات خوبی داشتند، به عنوان مثال استادیوم آرمیک آرنا که استادیوم داخلی چند منظوره این کشور است و آخرین بازی والیبال ما با تیم بلغارستان نیز در آن برگزار گردید، از سکوهای متحرک بهره می برد، در بحث کف پوش برای هر رشته ورزشی کف پوش خودش را نصب می کردند و این کف پوش اینقدر سنگین بود که نیاز به چسباندن هم نداشت و یک لایه روی آن پیاده می شد، جایگاه ها تلسکوپی بود و به تناسب جمعیت کم و زیاد می شد و در مجموع از کمترین فضا بهترین بهره را برده بودند و درآمدزایی شان به وسیله همین سالن ها بود که امیدوارم در کشور ما هم این اتفاقات مثبت رخ داد.

امیری خراسانی یادآور شد: این سفر فرصتی بود تا در مورد مباحث ورزشی مختلف استان با وزیر صحبت هایی داشته باشم و پیشنهاداتی نیز دادم که وی از آنها استقبال کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش خطاب به کارکنان این اداره کل بیان داشت: به لطف خدا و با زحمات شما عزیزان طبق نظر دفتر امور هماهنگی استان ها ما از رتبه 28 کشور به رتبه 13 رسیدیم و براساس گزارش دفتر ارزیابی عملکرد هم ما 80 درصد پیشرفت داشتیم.

امیری خراسانی گفت: این آماری بود که در سال 96 اتفاق افتاده بود و برای عملکرد 97 ما باید جزو استان هایی باشیم که رتبه تک رقمی داشته باشیم، چرا که این هم در شأن اداره کل ورزش و جوانان استان است و هم اینکه این لیاقت کارکنانی سخت کوشی مثل شماست.

وی به آغاز به کار کمیته مستندسازی این اداره کل اشاره نمود و اضافه کرد: بدین منظور، مقرر شد از تجربیات سال گذشته بیشتر بهره برداری و در مقابل نسبت به برطرف نقاط منفی هم اقدام گردد تا بتوانیم آمار را بهتر و کامل تر از گذشته وارد کنیم.

امیری خراسانی توضیح داد: وقتی سال 96 نسبت به 95، 80 درصد رشد داشتیم باید سال 97 نیز نسبت به 96، 80 درصد و سال 98 نسبت به 97 هم همین میزان رشد داشته باشیم و این رشد اینقدر ادامه داشته باشد تا ما جزو سه استان برتر کشور شویم، زیرا این پتانسیل در ورزش استان وجود دارد و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

وی به 4 ماهه باقی مانده اشاره نمود و یادآور شد: در 4 ماه اخیر فرصت داریم عملکردمان را بالا ببریم که بدین منظور چند برنامه بین المللی در دستور کار داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری مجامع سازمان های مردم نهاد جوانان سراسر کشور طی سوم بهمن ماه به میزبانی این استان اطلاع داد و گفت: این میزبانی همیشه در اختیار استان هایی مانند فارس بوده و اکنون فرصت مناسبی برای کرمان است تا از این میزبانی نهایت بهره را ببرد.

امیری خراسانی با ابراز خرسندی از رشد در حوزه جوانان و تقدیر از دست اندرکاران این حوزه بیان داشت: خوشبختانه طی این مدت اینقدر افتخارات در حوزه جوانان اتفاق افتاده که در ورزشی شاهدش نبوده ایم.

وی اضافه کرد: پارسال در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این برنامه (مجامع سمن های جوانان) دو، سه تا از وزرای هیئت دولت حضور داشتند و اگر سال جاری نیز این امر رخ دهد، می تواند برای کرمان یاری نماینده باشد.

امیری خراسانی توضیح داد: پیگیر برگزاری مسابقات بین المللی کاراته نیز به میزبانی کرمان هستیم.

وی با اعلام اینکه تا انتها سال جاری شاهد افتتاح چندین پروژه در استان هستیم، از سفر وزیر ورزش و جوانان در روز پنج شنبه 8 آذر جاری به کرمان اطلاع داد و یادآور شد: سلطانی فر، وزیر ورزش و جوان به منظور افتتاح پیست دوچرخه سواری بعد از 23 سال و زورخانه بین المللی کرمان بعد از 10 سال به استان کرمان سفر می نمایند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: چند پروژه دیگر هم به ویژه در شهرستان ها آماده بهره برداریست که اگر برنامه جور گردد، توسط وزیر ورزش افتتاح می شوند.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 109

به "کرمان میزبان مجامع سمن های جوان سراسر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمان میزبان مجامع سمن های جوان سراسر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید