کلنگ پست 230 کیلو ولت برق گوردیم کنارک به زمین زده شد

به گزارش تیم علمی، کلنگ ساخت پست 230 کیلو ولت برق گوردیم کنارک ویژه طرح عظیم گلخانه و پرورش میگو شرکت کشت و صنعت مکران با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مسوولان محلی و فعالان مالی به زمین زده شد.

کلنگ پست 230 کیلو ولت برق گوردیم کنارک به زمین زده شد

به گزارش از ، موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان با اشاره به ظرفیت های مالی و سرمایه گذاری در زمینه آبزی پروری و کشت های گلخانه ای از سرمایه گذاری اجرا شده در بخش کشاورزی و شیلاتی در سواحل این استان قدردانی کرد.

احمدعلی موهبتی با اشاره به اینکه با راه اندازی این پست برق در منطقه بخشی از احتیاج پروژه گلخانه و پرورش میگوی گوردیم تامین می گردد، اظهار داشت: این پست برق با فراوری 60 مگاواتی، علاوه بر تامین برق مورد احتیاج منطقه کهیر زرآباد و تامین برق پایدار مجتمع کشت و صنعت کنارک، به رونق منطقه گردشگری منطقه نیز یاری شایانی خواهد نمود.

او گفت: پروژه عظیم گلخانه و پرورش میگو در کنارک برای تحویل در اشتغال منطقه تاثیر زیادی دارد و می تواند فراوری آبزیان بویژه محصولات کشاورزی گلخانه را بیشتر کند.

استاندار سیستان وبلوچستان همچنین موج شکن تنگ کنارک، اسکله صیادی زرآباد و پروژه های در دست اجرای چابهار و کنارک بازدید و بر تسریع در تکمیل آنان تاکید نمود.

او اعلام کرد: هم اینک ساخت سوله و تامین تجهیزات مجتمع های فراوریی با شرایط مالی کشور بسیار هزینه بر است لذا نباید هیچ مجتمع فراوریی راکد و غیر فعال باشد.

موهبتی اضافه نمود: رها کردن یک مجتمع فراوریی در شرایطی که کشور سخت احتیاجمند فراوری است در واقع اسراف است و سرمایه مملکت را هدر می دهد و نباید اجازه دهیم واحد فراوریی آماده شده معطل بماند و تحت تاثیر شرایط آب و هوایی به مرور فرسوده و از رده خارج گردد.

او تاکید نمود: هر مجتمع فراوریی به عنوان پتانسیل و ظرفیت محرکی برای رونق فراوری محسوب می گردد، بنابراین چنانچه این مجتمع توسط سرمایه گذار اولیه مورد استفاده قرار نمی گیرد، ترتیبی اتخاذ گردد تا در اختیار گروه خیرین و یا سایر علاقه مندان به سرمایه گذاری و فراوری قرار گیرد.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1079

به "کلنگ پست 230 کیلو ولت برق گوردیم کنارک به زمین زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلنگ پست 230 کیلو ولت برق گوردیم کنارک به زمین زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید