گزیده نقدهای انیمیشن بچه های بد؛ اثری پرانرژی، زیبا و سرگرم کننده از دریم ورکس

به گزارش تیم علمی، دریم ورکس به تازگی اثری واقعا لذت بخش و به یاد ماندنی ساخته است. بچه های بد به کارگردانی پیر پریفل و نویسندگی ایتان کوهن، بر اساس کتاب آرون بلیبلی ساخته شده و اثری پویا، هیجان انگیز و لذت بخش است و یکی از برترین انیمیشن های دریم ورکس در چند سال گذشته محسوب می گردد. پیر پریفل کارگردان و انیمیشن ساز اهل فرانسه است.

گزیده نقدهای انیمیشن بچه های بد؛ اثری پرانرژی، زیبا و سرگرم کننده از دریم ورکس

او کارگردانی انیمیشن کوتاه بیلبی را برعهده داشته و در انیمیشن های دیگری همانند ظهور نگهبانان، پاندای کونگ فوکار 2 و هیولاها علیه بیگانگان، به عنوان پویانما حضور داشته است. بچه های بد با صداپیشگی عالی، سبکی زیبا، داستانی خوش ساخت و مضامینی دلچسب، یک انیمیشن بسیار سرگرم نماینده و مهیج است.

در بچه های بد، گرگ (سم راکول)، مار (مارک مارون)، پیرانا (آنتونی راموس)، رتیل (آکوافینا) و کوسه (کریگ رابینسون) در نقش سارقانی نامدار هستند. آن ها به هر جا که می فرایند دیگران را ناراحت می نمایند، چرا که بقیه از آن ها می ترسند. آوازه و شهرتشان جلوتر از خودشان و دزدی هایشان است. آن ها مردم شهر و به ویژه رئیس پلیس، میستی لوگینز (الکس بورشتاین) را دیوانه نموده اند.

بچه های بد با درخواست فرماندار، دایان فاکسینگتون (ززی بیتز)، نقشه ای برای سرقت دلفین طلایی، جایزه معتبری که به نیکوکارترین فرد شهر داده می گردد، طرح می نمایند تا به بزرگ ترین جنایتکاران دنیا تبدیل شوند. با این حال، اوضاع به هم می ریزد و آن ها دستگیر و به پروفسور روپرت مارمالاد (ریچارد آیواد) سپرده می شوند. همه چیز پیچیده می گردد، چرا که پروفسور اعتقاد دارد که می تواند بچه های بد را به افرادی خوب تبدیل کند.

بچه های بد فیلمی مجذوب کننده است. گروهی از سارقان در کوشش برای اجرای نقشه دزدی خود هستند اما درست زمانی که مخاطبان فکر می نمایند که فرایند داستان را می دانند، این انیمیشن آن ها را غافلگیر می کند و انتظارات را زیر پا می گذارد و خود را از یک داستان تک بعدی به داستانی چندلایه و صمیمانه ارتقا می دهد. مضامین فیلم عمیق و جالب هستند و سبک این انیمیشن، مجذوب کننده، پر از شادی و نشاط و فوق العاده سرگرم نماینده است. بچه های بد با ورود شخصیت گرگ که اخلاقش در ابتدا و در برترین حالت کمی عنق به نظر می رسد، اوج می گیرد.

با این حال، او وادار به یاری به دیگران و انجام کارهای خوب می گردد و در تضاد با دوستانش قرار می گیرد که همواره بدون این که فرصت دیگری داشته باشند عادت نموده اند که به عنوان آدم های بد شناخته شوند. این تضاد تنش خوبی ایجاد می کند و فیلم به سمت و سویی جالب پیش می رود و ریتمی سریع و هیجان انگیز دارد.

این فیلم شباهت ریزی به بعضی از برترین فیلم های سرقت محور هالیوود مانند یازده یار اوشن دارد و عناصری از مضامین زوتوپیا را نیز شامل می گردد. البته بچه های بد به نوعی این شباهت ها و عناصر مشترک را به سبک خود به تصویر می کشد و همه چیز را از آن خود می کند. برای مثال، این فیلم کلیشه ها و ادراکات عامه را آنالیز می کند و در این راستا، هدفش به هیچ وجه کنایه زدن به مخاطب نیست. این انیمیشن مضامین زیادی دارد اما اصلا هیجان خود را از دست نمی دهد.

سکانس های اکشن، صحنه های خنده دار، پیچ و تاب ها و لحظات کمدی جالب زیادی در این اثر وجود دارند که تماشاگر را راضی نگه می دارند. سبک انیمیشن بچه های بد نیز بسیار دوست داشتنی است و طراحی صحنه ها و شخصیت های آن ترکیبی از نقاشی و انیمیشن است. این انیمیشن هم چنین در زمینه تصاویر سه بعدی خود به نوعی از سبک هنری انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی الهام می گیرد. این موضوع منجر به ایجاد یک پالت بصری با طراوت می گردد که رنگ های مجذوب کنندهی دارد.

شخصیت ها پویا هستند و هر کدام خصوصیات متمایز خود را دارند و روابط آنها یا یک دیگر جالب توجه است. اتفاقات و خط داستانی هر شخصیت در بچه های بد کاملا ارزش تماشا دارد. این کاراکترها به یک دیگر اهمیت می دهند و در دوستی خود صادق هستند. صداپیشگان نیز فوق العاده عمل می نمایند و به این شخصیت ها جان می بخشند و ززی بیتز در نقش دایان فاکسینگتون و آقای مار بدخلق و سرسخت با صداپیشگی مارک مارون، از برجسته ترین افراد گروه هستند. طنز فراوان، سکانس های هیجان انگیز، شخصیت های چندلایه و طرح مجذوب کننده این انیمیشن، ستودنی و تحسین برانگیز است. بچه های بد اوقات خوشی را برای شما رقم می زند و رضایت تماشاگران در هر رده سنی را در بر دارد.

انیمیشن بچه های بد از آدینه 22 آوریل در سینماها اکران شده و در حال حاضر امتیاز 64 را در سایت متاکریتیک به خود اختصاص داده است. منتقدان نشریات مختلف، نظرات خود را درباره این اثر به قلم درآورده اند که با هم به صورت خلاصه به تعدادی از آن ها می پردازیم.

گزیده نظرات منتقدان درباره فیلم بچه های بد

سورن اندرسن از سیاتل تایمز

امتیاز: 88 از 100

شخصیت ها به خوبی تعریف شده اند و راکول به زیبایی حالات احساسی متغیر آقای گرگ را به تصویر می کشد. او گاهی اوقات متین، گاهی اوقات کله شق و در واقع فردی چندوجهی از نظر اخلاقی است. بچه ها، فیلم بچه های بد را دوست خواهند داشت و علاوه بر آن، این انیمیشن برای بزرگسالان نیز محتوای جالبی دارد.

ریچارد روپر از شیکاگو سان تایمز

امتیاز: 88 از 100

این انیمیشن عالی، صداپیشگی فوق العاده، پیغام هایی دوست داشتنی و صحنه های خنده دار و بی نظیری دارد و بچه ها از آن لذت خواهند برد و بخشی از مخاطب هدف آن نیز بزرگسالان هستند.

فرانک شک از هالیوود ریپورتر

امتیاز: 70 از 100

بچه های بد در بیشتر موارد، یک اثر سرگرم نماینده و غیرعادی محسوب می گردد که در آن، صداپیشگان فوق العاده بار کار را به دوش می کشند.

جسی هسنجر از پلیگان

امتیاز: 68 از 100

بچه های بد تا حدودی شبیه فیلم های دیگر است اما به نوعی با حساسیت و انرژی خاص خود و با ظرافت تمام از آن ها دزدی می کند و عناصر آن ها را به نام خود ثبت می کند.

سارا جین از آستین کرونیکل

امتیاز: 67 از 100

شاید باید گفت که این فیلم برای بچه ها ساخته نشده، زیرا به نظر می رسد اکشن و طنز آن برای افراد بزرگ تر و بالای 13 سال مناسب باشد. با این وجود، نکات و درس های خوبی در مضامین آن وجود دارد. وفادار ماندن به دوستان و قضاوت نکردن دیگران از روی ظاهر آن ها، درسی است که همه ما، نه فقط بچه ها، باید یاد بگیریم.

کریستی لمایر از سایت راجر ایبرت

امتیاز: 63 از 10

بچه های بد بچه ها را تشویق می کند که هیچ کتابی را از روی جلد آن قضاوت ننمایند و این که باطن افراد از ظاهر آن ها مهم تر است.

راجر مور از مووی نیشن

امتیاز: 63 از 100

این انیمیشن بر اساس کتاب های بچه هاه آرون بلیبلی ساخته شده اما با آن ها تفاوت دارد و دارای تعقیب و گریزهایی دیوانه وار است .

جان ناگنت از امپایر

امتیاز: 60 از 100

بچه های بد با سبک چشم نواز و کمدی تند و تیز و داستان سطحی خود، اثر بدی نیست.

کت کلارک از گاردین

امتیاز: 60 از 100

این اثر شباهت های جالبی به یازده یار اوشن دارد و انیمیشنی خنده دار، پرانرژی و هوشمندانه است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2136

به "گزیده نقدهای انیمیشن بچه های بد؛ اثری پرانرژی، زیبا و سرگرم کننده از دریم ورکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزیده نقدهای انیمیشن بچه های بد؛ اثری پرانرژی، زیبا و سرگرم کننده از دریم ورکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید