59 درصد فرانسوی ها ماکرون را رئیس جمهور بد می دانند

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اکسپرس، نظرسنجی های اجرا شده در فرانسه نشان می دهد امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور، پس از چهار سال دوران ریاست جمهوری شرایط چندان مناسبی نزد افکار عمومی ندارد به طوری که 59 درصد فرانسوی ها وی را رئیس جمهوری بد توصیف نموده اند.

59 درصد فرانسوی ها ماکرون را رئیس جمهور بد می دانند

در همین رابطه روزنامه فرانسوی لوپوئن می نویسد: طبق نتایج تازه ترین نظرسنجی منتشر شده، تنها 11 درصد از فرانسوی ها اعلام نموده اند که به امانوئل ماکرون در دور نخست انتخابات در 2022 میلادی رأی می دهند و 28 درصد از آنها رای دادن به ماکرون را محتمل دانسته اند.

این روزنامه فرانسوی اضافه کرد: این در حالی است که 61 درصد فرانسوی ها، بر اساس این نظرسنجی، به امانوئل ماکرون در انتخابات آینده رأی نخواهند داد.

به نوشته لوپوئن، همچنین 68 درصد مشارکت کنندگان در این نظرسنجی اقدامات ماکرون در زمینه مهاجرت، 66 درصد در حیطه تأمین امنیت، 64 درصد در خصوص قدرت خرید و 62 درصد درباره بازار کار را به منزله شکست دانستند.

افت محبوبیت ماکرون و سبد رای وی نزد مردم در حالی است که در تاریخ 21 فروردین ماه مارین لوپن رسماً نامزدی خود را برای انتخابات سال آینده فرانسه خاطرنشان کرد.

لوپن، رهبر جناح راست افراطی موسوم به 《اجتماع ملی در یک کنفرانس خبری گفت که با انرژی دریافت از بابت نتایج دلگرم کننده ای که نظرسنجی ها نشان می دهند، برای سومین بار نامزد ریاست جمهوری فرانسه می گردد. وی در این مصاحبه خاطرنشان کرد: این نخستین بار است که من در نظرسنجی ها یک پیروزی ملموس کسب نموده ام.

در انتخابات سال 2012 مارین لوپن با کسب 17.9 درصد آرا در صندلی سوم نهاده شد. در سال 2017 نیز او 21.3 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری را در دور اول کسب کرد اما در دور دوم با کسب 33.9 درصد رأی باخت.

طی امسال میلادی نیز نظرسنجی ها شانس خوبی را برای وی در مبارزه ای سخت با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فعلی فرانسه مطرح ساخته و بعضی از آنها حتی حاکی از حمایت 48 درصدی از او بوده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1680

به "59 درصد فرانسوی ها ماکرون را رئیس جمهور بد می دانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "59 درصد فرانسوی ها ماکرون را رئیس جمهور بد می دانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید