آکنه میانه چیست؟

به گزارش تیم علمی، همانطور که از نام آن پیداست آکنه میانه نه خفیف است و نه شدید. آکنه میانه تعیین تر و سخت تر از آکنه خفیف است ولی، به مقدار آکنه شدید التهابی یا جدی نیست.

آکنه میانه چیست؟

مترجم: امین حسین پور

منبع: راسخون

همانطور که از نام آن پیداست آکنه میانه نه خفیف است و نه شدید. آکنه میانه معین تر و سخت تر از آکنه خفیف است ولی، به مقدار آکنه شدید التهابی یا جدی نیست.

در آکنه میانه شما جوش های قابل توجهی دارید. در آکنه به وسیله ممکن است چندین کورک، جوش چرکی یا حتی نودل داشته باشید. شما ممکن است کمدون های بسته و جوش های سر سیاه خیلی زیادی داشته باشید. البته همه افرادی که از آکنه میانه رنج می برند دچار جوش سر سیاه نمی شوند. بعضی افراد دارای آکنه میانه فقط جوش های التهابی دارند.

چه کسی می تواند به آکنه میانه مبتلا گردد؟

آکنه میانه می تواند در هر سنی اتفاق بیافتد. نوجوانان مبتلا به آکنه میانه بیشتر مستعد جوش های سر سیاه و التهابی هستند. از طرف دیگر، زنان بالغ اغلب اصلاً جوش سر سیاه نداردن و تنها دچار بثورات التهابی می شوند. جوش ها بیشتر در قسمت پایین گونه و چانه به وجود می آیند. امکان به جا ماند اسکار در آکنه میانه بالاست.

چگونه می توانیم بفهمیم که دچار آکنه میانه شده ایم؟

آیا نمی دانید دچار آکنه میانه هستید یا خیر؟ ببینید این شرایط برای شما صدق می نماید یا خیر.

جوش های من قرمز و التهابی هستند.

تعداد زیادی کمدون بسته و جوش سر سیاه دارم.

بعضی از جوش های من عمیق یا بزرگ و دردناک هستند.

من از روش های متداول استفاده نموده ام ولی، مؤثر نبوده اند.

نقطه های سیاه و یا اسکار روی پوست خود مشاهده می کنم.

اگر این شرایط در خصوص پوست شما صدق می نماید، احتمالاً دچار آکنه میانه هستید.

آکنه میانه را چگونه می توان درمان کرد؟

اگر آکنه میانه دارید ناامید نشوید. راه های درمان مؤثر زیادی وجود دارند که به شما یاری خواهند کرد.

اول، باید به متخصص پوست مراجعه کنید. محصولات آکنه متداول به ندرت برای آکنه میانه مؤثر هستند. وقت را تلف نکنید چون، آکنه میانه تمایل به التهابی شدن دارد و خطر به جا ماندن اسکار افزایش پیدا می نماید. اگر می خواهید خطر به جا ماندن اسکار را کاهش دهید هرچه سریع تر به پزشک مراجعه و درمان را آغاز کنید.

داروهای آکنه زیادی وجود دارند که برای درمان آکنه میانه مؤثر هستند. متخصص پوست به احتمال زیاد دوره درمان را با تجویز یک یا دو داروی موضعی آغاز خواهد نمود. بسته به پوست و شرایط شما، داروهای خوراکی هم ممکن است تجویز شوند. بهبودی پوست ممکن است تا چند هفته طول بکشد پس، درمان را متوقف نکنید. دستورات پزشک خود را به دقت دنبال کنید و مطابق گفته پزشک عمل کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1879

به "آکنه میانه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکنه میانه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید