ابتلای دوباره فرد به کرونا اثبات نشده است

به گزارش تیم علمی، رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا با بیان اینکه تا به امروز 2 بار مبتلا شدن به کرونا در یک فرد اثبات نشده است، گفت:در صدد هستیم عفونت مجدد را اثبات کنیم.

ابتلای دوباره فرد به کرونا اثبات نشده است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا و دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در برنامه تلویزیونی با بیان اینکه اکنون هیچ موردی نداریم که یک نفر دو بار مبتلا شده باشد، بیان نمود: طبق آنالیز ها، بعضی اسفند ماه به کرونا مبتلا شدند؛ آن موقع آنقدر کیت نداشتیم که به صورت قطعی بگوییم یک نفر مبتلا به کرونا است و تشخیص بر اساس سی تی اسکن ریه بود که آنفولانزا هم همین علائم را داشت.

وی ادامه داد: علت اینکه تامیفلو تجویز می شد همین بود که فرد مبتلا به آنفولانزا بود؛ بنابراین اگر فردی مدعی است که اسفندماه کرونا گرفته، کرونا نبوده؛ ما اکنون به دنبال مدارکی قطعی هستیم که یک فرد، دوبار تست حلقی PCR آن مثبت شده باشد.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا اضافه نمود: ما مواردی داریم که ویروس در حلق یک فرد 30 روز وجود دارد و بعد از دو هفته بهبودی، دوباره فعال می گردد؛ این فعال شدن مجدد است؛ اما گر ما عفونت مجدد را بتوانیم اثبات کنیم موضوع دیگری است؛ این مهم است که هنوز چنین موردی نداشته ایم. هنوز برای ما که در یک مورد دو عفونت دیده شده باشد اثبات نشده است.

قانعی با تاکید بر اینکه در صدد هستیم عفونت مجدد را اثبات کنیم، بیان نمود: مدارکی به دست رسیده اما منتظریم مدارکی دال بر عفونت مجدد یک فرد در کمیته علمی ببینیم که اثبات فعالیت مجدد ویروس در بدن فرد باشد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1177

به "ابتلای دوباره فرد به کرونا اثبات نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای دوباره فرد به کرونا اثبات نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید