راهکار دانشگاه فرهنگیان برای پیشگیری از آسیب های روانی دانشجویان

به گزارش تیم علمی، معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از آغاز طرح مشاوره تلفنی، برخط و برون خطی دانشگاه فرهنگیان در دوره پاییز خبر داد و گفت: طرح مشاوره تلفنی، آفلاین و آنلاین به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سبب شد از بروز بسیاری از آسیب های روانی در بین دانشجویان جلوگیری شود.

راهکار دانشگاه فرهنگیان برای پیشگیری از آسیب های روانی دانشجویان

دکتر پرویز انصاری راد در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلباظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا، در اواخر اسفند ماه دو سال گذشته، کلاس های دانشگاه فرهنگیان نیز مانند دانشگاه های دیگر به سمت مجازی شدن رفت و خوابگاه ها تعطیل شد.

وی ادامه داد: از آنجا که دانشگاه فرهنگیان تربیت محور و شبانه روزی است ، به همین دلیل شرایط کرونایی ایجاب می کرد که با دانشجویان ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم تا دانشجویان بتوانند آرامش و سلامتی روح و روان خود را حفط کنند و در فرآیند آموزش مجازی آسیب نبینند، لذا طرحی در هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان به تصویب رسید که طرح ارائه مشاوره تلفنی، آنلاین و آفلاین به دانشجو معلمان در سراسر کشور بود.

دکتر انصاری راد در رابطه با نحوه اجرای این طرح در دانشگاه فرهنگیان افزود: دراین طرح طی 2 سال اخیر، اعضای هیات علمی دانشگاه که تخصص های روانشاسی و مشاوره داشتند و بیشتر آنها دارای پروانه نظام روانشاسی بودند، انتخاب شدند و به آنها برنامه داده شد. این اساتید طبق برنامه با دانشجویان تماس می گرفتند و به صورت انفرادی یا گروهی به دانشجویان خدمات مشاوره ای ارائه می دادند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر تربیت محور بودن این دانشگاه اعلام کرد: به دلیل اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه تربیت محور است و با هدف اینکه از تربیت دانشجو معلمان غافل نشویم، این خدمات مشاوره ای ارائه شد و استقبال بسیار خوبی نیز از این طرح صورت گرفت.

دکتر انصاری راد با بیان اینکه در این طرح با شناسایی مسائل روحی و روانی دانشجویان از بروز بسیاری از آسیب ها جلوگیری شد، گفت: طی ارائه این خدمات مشاوره ای از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کردیم تا دانشجویان دچار افسردگی نشوند و روحیه داشته باشند که در این راستا ورزش را نیز در برنامه های دانشگاه گنجاندیم و اداره کل تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان برنامه های ورزش در خانه، کاریکاتورها و طنزهای ورزشی فرهنگی را به دانشجویان ارائه داد.

وی با اشاره به کسب رتبه بخش مشاوره و همیاران سلامت دانشگاه فرهنگیان در کل کشور افزود: دانشجویان ما در برنامه های دانشجویی وزارت علوم شرکت کردند و پیروز شدند رتبه های برتر را کسب کنند.

دکتر انصاری راد با بیان اینکه این طرح در 31 استان انجام می شود، شرح داد: حدود 100 عضو هیات علمی در این طرح شرکت کرده اند و در پاییز سال جاری نیز اقداماتی در حال انجام است و معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با ارائه خدمات به صورت تلفنی، برخط و برون خطی در تلاش است تا تمام نیازهای مشاوره ای دانشجومعلمان را در دانشگاه تامین کند که دیگر نیاز نباشد مراجعان برای دریافت خدمات مشاوره ای به چند مرکز مختلف مراجعه کنند.البته دانشگاه از نطر مسائل مالی و معنوی از اساتید فعال در این طرح حمایت کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1939

به "راهکار دانشگاه فرهنگیان برای پیشگیری از آسیب های روانی دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکار دانشگاه فرهنگیان برای پیشگیری از آسیب های روانی دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید