احیای جاده ابریشم سبب رونق مناسبات مالی ایران و چین می گردد

به گزارش تیم علمی، قائم مقام وزیر بازرسی و نظارت چین احیای جاده ابریشم و توسعه ارتباطات و رونق مناسبات مالی را مهم ارزیابی کرد و گفت: ایران با یک فرصت مهم روبرو شده است و امیدوار هستیم که دو کشور بتوانند همکاری های بیشتری داشته باشند.

احیای جاده ابریشم سبب رونق مناسبات مالی ایران و چین می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، لیوجی آن چائو در دیدار با استاندار اصفهان گفت: گنبدهای فیروزه ای و آثار باستانی و باشکوه شهر اصفهان، نمایانگر فرهنگ و تمدن بالای اصفهان است و اینجانب در بازدید از این آثار خود را یک دانش آموز می دانم.

وی با بیان اینکه مدیریت استان اصفهان همانند حکومت بر نصف دنیا است، گفت: اصفهان بزرگ ترین مرکز تمدنی ایران است و شما وظیفه محافظت و ترویج فرهنگ بزرگ اصفهان را به عهده دارید.

قائم مقام وزیر بازرسی و نظارت چین با ابراز اینکه ایران و چین دو کشور با تمدن و باستانی هستند، اضافه نمود: این عناوین سبب افتخار هر دو کشور است و اصفهان خواهرخوانده شهر باستانی و تاریخی شیان چین است.

وی اضافه نمود: خواهرخواندگی با یکی از شهرهای چین مانع افزایش مراودات با شهرهای دیگر نمی شود و سفارت های ایران و چین باید این موضوع را پیگیری نمایند و با وجود تمدن بالای دو کشور، در دوره فعلی باید بتوانیم خودمان را به مراحل تکاملی برسانیم و عقب ماندگی های خود را جبران کنیم.

لیوجی آن چائو احیای جاده ابریشم و توسعه ارتباطات و رونق دریافت مناسبات مالی را مهم ارزیابی کرد و اضافه نمود: ایران با یک فرصت مهم روبرو شده است و امیدوار هستیم که دو کشور بتوانند همکاری های بیشتری داشته باشند.

وی به گسترش ارتباطات مالی، تجاری و ساخت وسازها و تأسیسات زیربنایی اشاره نمود و گفت: احداث خط راه آهن سریع السیر تهران اصفهان شیراز، گسترش باند فرودگاه اصفهان به منظور نزدیک کردن دنیا با اصفهان از مواردی است که مدیران استان اصفهان می توانند آنالیز نمایند.

قائم مقام وزیر بازرسی و نظارت چین با اعلام اینکه دو طرف می توانند در زمینه های فرهنگی همکاری تنگاتنگ داشته باشند، گفت: این موضوع می تواند در سطح بین الملل تأثیرات زیادی داشته باشد.

وی هدف از این سفر را هماهنگ کردن همکاری های دو کشور برای مبارزه با فساد دانست و اضافه نمود: هر کشوری که بخواهد پیروز شود باید قاطعانه با فساد مبارزه کند و باید بتوانیم با همکاری و شفافیت به این هدف دست یابیم.

وی اضافه نمود: بعضی از کشورهای غربی با استاندارد دوگانه به ایران و چین نگاه می نمایند و با سیاسی کردن مبارزه با فساد، اهداف دیگری را دنبال می نمایند، ما باید برنامه های خود را به خوبی به انجام برسانیم و با حمایت از مردم اعتماد آن ها را بالا ببریم که خوشبختانه در طول چند سال اخیر این کار انجام شده است.

استاندار اصفهان نیز گفت: دو کشور از نظر فرهنگ و تمدن سرآمد کشورهای دنیا هستند و سابقه همکاری دو طرف به قرن ها قبل بازمی شود که نشان از طولانی بودن تاریخ مناسبات دو کشور دارد.

رسول زرگرپور با بیان اینکه دیدار ها و دیدارهای رؤسای جمهور دو کشور به افزایش روابط یاری نموده است، گفت: این روابط هم در گردشگری و هم در مراودات فرهنگی و مالی گسترش یافته است.

وی اضافه نمود: در طول یک سال گذشته اصفهان میزبان چندین هیئت سیاسی و مالی از کشور چین بوده و با چند هیئت چینی در زمینه قطار سریع السیر و سد بهشت آباد مذاکرات خوبی انجام شده است.

استاندار اصفهان گفت: قرارداد قطار سریع السیر اصفهان تهران با اعتبار 2 میلیارد یورو امضا شده و مطالعات سد بهشت آباد نیز در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور بر توسعه بیشتر روابط ایران و چین تأکید دارد، اضافه نمود: بعد از اجرای برجام این روابط به چندین برابر افزایش خواهد یافت.

زرگرپور با اعلام اینکه اصفهان آماده امضای قراردادهای مختلف و گسترش همکاری با استان های چین است، گفت: این موضوع جدا از قراردادهای خواهرخواندگی است و امیدواریم که این اعلام آمادگی را به مقامات ذی ربط چین اطلاع دهید.

وی با ابراز اینکه در ایران استقلال قوا بسیار جدی و مهم است، اضافه نمود: وظایف و اهمیت قوه قضائیه در ایران بسیار زیاد است و این قوه هم اجرای عدالت و هم نظارت را به عهده دارد.

مدیر ارشد استان به ارتباطات بسیار نزدیک قوه مجریه و قضائیه اشاره نمود و اضافه نمود: این دو قوه خود را یک مجموعه واحد تصور می نمایند و نظارت قوه قضائیه بر قوه مجریه سبب سلامت و پیشرفت خواهد شد و قوه قضائیه نیز به عنوان همکار و همیار برخورد می نماید که موجب می شود فساد تا میزان زیادی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه در ایجاد صحت و سلامت کار قوه مجریه بسیار خوب عمل نموده است، اضافه نمود: در ایران به دلیل تعالیم دینی و همچنین فرهنگ غنی و قوانین محکم، فساد به نسبت کم است گرچه بعضی مؤسسات غربی با شاخص هایی که ما خیلی از استاندارد آن اطمینان نداریم در خصوص دو کشور قضاوت می نمایند.

زرگرپور اضافه نمود: ما اطمینان داریم که دو کشور ایران و چین در مبارزه با فساد بسیار جدی هستند و حضور شما می تواند موجب تبادل تجربیات شود.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 739

به "احیای جاده ابریشم سبب رونق مناسبات مالی ایران و چین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای جاده ابریشم سبب رونق مناسبات مالی ایران و چین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید