ارائه مدلی نوین برای یاری به نظام تصمیم گیری فضایی کشور

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه تهران، محققان دانشگاه تهران با ارائه مدلی نوین برای یاری به نظام تصمیم گیری فضایی کشور در راستای مکان یابی فعالیت های مالی با نظرداشت محدودیت های آبی، اقلیمی، توان اکولوژیک و بعلاوه دسترسی به زیرساخت ها، به بهبود فرایند تصمیم گیری در مورد تقاضاهای سرمایه گذاری یاری کردند.

ارائه مدلی نوین برای یاری به نظام تصمیم گیری فضایی کشور

هدف این مدل ارائه نقشه دقیق برای مشخص مجاز، مشروط و ممنوع بودن استقرار فعالیت های مالی (در سطح کدهای دو رقمی ISIC) در پهنه سرزمینی استان یزد است.

این مدل می تواند یاری مؤثری به نظام تصمیم گیری این استان (بویژه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد) در راستای بهبود فرایند تصمیم گیری در مورد تقاضاهای سرمایه گذاری ارائه دهد.

مدل نوین یاری به نظام تصمیم گیری فضایی کشور در راستای مکان یابی فعالیت های مالی با نظرداشت محدودیت های آبی، اقلیمی، توان اکولوژیک و بعلاوه دسترسی به زیرساخت، در قالب یک مقاله علمی به وسیله اعضای هیأت علمی دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران در مجله معتبر بین المللی Sustainable Cities and Society منتشر شده است.

لازم به ذکر است این مقاله به وسیله دکتر مهرداد رحمانی و دکتر اسفندیار زبردست، اساتید دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران در همکاری با پژوهشگران خارجی با عنوان Land use suitability assessment for economic development at the provincial level: The case study of Yazd Province, Iran نوشته شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2240

به "ارائه مدلی نوین برای یاری به نظام تصمیم گیری فضایی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه مدلی نوین برای یاری به نظام تصمیم گیری فضایی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید