ارومیه کاندیدای کسب عنوان پایتختی کتاب

به گزارش تیم علمی، علیرضا نوروزی، درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه گفت: 105 شهر وارد این رقابت شدند که 76 شهر به طور کامل مراحل ارسال مدارک و ثبت نام را طی کردند و 12 شهر منتخب شده که شهر ارومیه نیز جزو شهرهای انتخابی عنوان مرکز کتاب شده است.

ارومیه کاندیدای کسب عنوان پایتختی کتاب

وی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر ساله طرح های مختلفی در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می نماید که مرکز کتاب ایران یکی از این طرح ها است و در این راستا هر سال یکی از شهرها بعنوان مرکز کتاب ایران انتخاب می گردد.

نوروزی گفت: مسائل و کلیدواژه های مختلفی برای انتخاب یک شهر بعنوان مرکز کتاب در نظر گرفته شده و براساس خلاقیت هایی که در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی ارگان های مختلف مطرح می نمایند انتخاب صورت می گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی ادامه داد: در مرکز کتاب ایران شهرستان مهاباد 2 دوره بعنوان شهر خلاق و ارومیه 3 دوره بعنوان پنج شهر اول در این طرح بوده است.

وی اعلام کرد: مقدار گستردگی عمومی طرح های کتابخوانی و جلب مشارکت عمومی، درگیر کردن نهادها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی در امر کتاب و کتابخوانی، مردمی بودن از ویژگی ها و ملاک های انتخاب مرکز کتاب ایران بوده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 مرداد 1402 بروزرسانی: 22 مرداد 1402 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2334

به "ارومیه کاندیدای کسب عنوان پایتختی کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارومیه کاندیدای کسب عنوان پایتختی کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید