اعداد و ارقام مالی در هفته دوم اسفندماه 1398

به گزارش تیم علمی، در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب وکار در اقصی نقاط دنیا، از سوی رسانه ها، نهادهای مالی ملی و بین المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم ترین آنها را می توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

اعداد و ارقام مالی در هفته دوم اسفندماه 1398

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

12 میلیارد دلار

بانک دنیای: دیوید مالپس، رئیس بانک دنیای، خاطرنشان کرد که این نهاد بین المللی یک بسته 12 میلیارد دلاری برای یاری به کشورهای درحال توسعه به منظور مقابله با اثرات بحران کرونا در نظر گرفته است. این بسته شامل یاری های مالی اضطراری، توصیه های سیاستی و حمایت های فنی خواهد بود.

2.3 درصد

سازمان همکاری و توسعه مالی (OECD): شاخص تورم در کشورهای عضو OECD در ماه ژانویه نسبت به ماه مشابه سال قبل 2.3 درصد افزایش نشان می دهد.

596 میلیون تن

بلومبرگ: بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مصرف زغال سنگ در این کشور در سال 2019 با 13 درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن به 596 میلیون تن رسیده است.

2.7 تریلیون دلار

بلومبرگ: تحلیلگران واحد تحقیقات مالی بلومبرگ برآورد نموده اند که شوک ناشی از بحران کرونا بر اقتصادهای عظیم دنیا می تواند در امسال میلادی تا 2.7 تریلیون دلار هزینه به اقتصاد دنیای تحمیل کند.

11.7 تریلیون وون

بلومبرگ: دولت کره جنوبی از تخصیص 11.7 تریلیون وون (9.8 میلیارد دلار) بودجه برای حمایت از کسب وکارهای آسیب دیده از بحران کرونا اطلاع داد. کره جنوبی بعد از چین بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارد.

19 درصد

وزارت انرژی آمریکا: بیش از 19 درصد از انرژی موردنیاز آمریکا از نیروگاه های هسته ای تأمین می گردد.

113 میلیارد دلار

فوربس: کاهش چشمگیر پروازها در اقصی نقاط دنیا بر اثر شیوع ویروس کرونا می تواند در امسال میلادی تا 113 میلیارد دلار زیان به شرکت های هواپیمایی وارد کند.

9.4 درصد و 45.27 دلار

مارکت واچ: در سرانجام معاملات روز آدینه، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازارهای دنیای با 9.4 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 45.27 دلار رسید که این رقم کمترین قیمت نفت برنت در 2.5 سال اخیر است. از طرفی در 12 سال اخیر سابقه نداشته است که قیمت نفت برنت در یک روز معاملاتی تا این حد سقوط کند.

3.2 میلیون دستگاه

رویترز: شرکت ژاپنی تویوتا 3.2 میلیون دستگاه از خودروهای به فروش رفته خود در سراسر دنیا را به منظور رفع کردن نقص فنی در پمپ سوخت آنها فراخوان نموده است.

0.9 درصد

رویترز: دبیرخانه امور مالی سوئیس نرخ رشد مالی این کشور در سال 2019 را 0.9 درصد خاطرنشان کرد که این رقم تقریباً نصف میانگین بلندمدت نرخ رشد مالی سوئیس (1.7 درصد) است.

86 درصد

وزارت تجارت بین الملل انگلیس: در سال 2019 حدود 86 درصد از کل صادرات انگلیس به آمریکا توسط بنگاه های مالی کوچک و متوسط صورت گرفته است.

34 درصد

سی ان بی سی (CNBC): فروش خودروهای نو در هند طی ماه فوریه نسبت به ماه قبل از آن 34 درصد کاهش یافته است. اگرچه ویروس کرونا در هند شیوع چندانی نداشته اما خودروسازان این کشور به دلیل کاهش چشمگیر فراوری در شرکت های تأمین کننده قطعات در چین، با مسائل جدی روبرو شده اند.

20 میلیارد دلار

سی ان بی سی (CNBC): شرکت خودروسازی جنرال موتورز میخواهد ظرف پنج سال آینده 20 میلیارد دلار برای طراحی و ساخت خودروهای برقی خودران سرمایه گذاری کند.

35 درصد

پایگاه اطلاع رسانی کمیسیون اروپا: 35 درصد از دانشجویان دکتری اقتصاد در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را زنان تشکیل می دهند.

7.3 درصد

اداره آمار نیروی کار آمریکا: در سال 2019 نرخ بیکاری معلولان در آمریکا 7.3 درصد بوده است.

273 هزار شغل

سی ان ان: در ماه فوریه 273 هزار شغل جدید (به صورت خالص) در آمریکا ایجاد شده است. نرخ بیکاری در آمریکا در سرانجام ماه فوریه 3.5 درصد گزارش شده است که کمترین میزان آن در بیش از 50 سال اخیر به شمار می رود.

1.2 درصد

یورو استات: شاخص تورم مصرف کننده در منطقه یورو طی ماه فوریه امسال 1.2 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است.

6.6 درصد

یورو استات: نرخ بیکاری اتحادیه اروپا در ماه ژانویه 6.6 درصد بوده است که کمترین میزان آن از زمان ثبت آمار مشترک بیکاری در این اتحادیه محسوب می گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 885

به "اعداد و ارقام مالی در هفته دوم اسفندماه 1398" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعداد و ارقام مالی در هفته دوم اسفندماه 1398"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید