اومیکرون رو به افول؛ شرط برقراری شرایط مناسب در نوروز

به گزارش تیم علمی، عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با بیان اینکه داریم به سمتی می رویم که اُمیکرون را کنترل کنیم، گفت: متاسفانه همچنان در آی سی یو بیمارستان ها، بیماران بدحال بستری هستند و به همین علت هم هست که همچنان مرگ و میر در حد بالایی قرار گرفته است.

اومیکرون رو به افول؛ شرط برقراری شرایط مناسب در نوروز

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود مردانی درباره شرایط کووید 19 با سویه اُمیکرون در کشور، گفت: خوشبختانه موارد اُمیکرون در کشور رو به افول است و مشاهدات میدانی ما نشان می دهد که موارد سرپایی بیماری از نصف هم کمتر شده است و موارد بستری هم رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه متاسفانه همچنان در آی سی یو بیمارستان ها، بیماران بدحال بستری هستند، گفت: به همین علت هم هست که همچنان مرگ و میر ما در حد بالایی بوده و به نظر می آید که تا دو هفته دیگر احتمالا این اندازه مرگ و میر ادامه یابد. بعد از آن که موارد ابتلا و بستری کاهش یابد، اندازه مرگ های کرونایی نیز کاهش پیدا می نماید.

مردانی با بیان اینکه تعداد شهر های قرمز کرونایی نیز در کشور به شدت رو به کاهش است، گفت: اگر خدا بخواهد داریم به سمتی می رویم که اُمیکرون را کنترل کنیم، البته اگر واریانت جدیدی اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: مشاهدات میدانی ما نشان می دهد که گذر از قله پیک ششم کرونا در کشور دارد اتفاق می افتد.

این عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با اشاره به تعطیلات نوروز نیز گفت: مردم در این شرایط باید هوشیاری خود را حفظ نموده و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند. مردم ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت نمایند. افرادی هم که هنوز واکسن تزریق ننموده یا واکسیناسیون شان را تکمیل ننموده اند، نسبت به انجام آن اقدام نمایند. فکر ننمایند که کرونا تمام شده و هوشیار باشند. اگر این موارد را رعایت نمایند، ان شاءالله عید خوبی در پیش خواهی داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2113

به "اومیکرون رو به افول؛ شرط برقراری شرایط مناسب در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اومیکرون رو به افول؛ شرط برقراری شرایط مناسب در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید