ژاپن برای همکاری در حوزه پزشکی و خدمات درمانی با جهاددانشگاهی اعلام آمادگی کرد

به گزارش تیم علمی، سفیر ژاپن ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سفارت ژاپن در دوران کرونا، آمادگی خود را جهت حمایت در انجام طرح های مشترک در حوزه پزشکی و خدمات درمانی با جهاددانشگاهی اظهار داشت.

ژاپن برای همکاری در حوزه پزشکی و خدمات درمانی با جهاددانشگاهی اعلام آمادگی کرد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، آیکاوا کازوتوشی سفیر ژاپن در ایران با همراهی دبیر اول و دوم سفارت این کشور در ایران، یکشنبه 8 اسفند 1400 با حضور در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی با حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و تعدادی از معاونان و مدیران کل این نهاد ملاقات و مصاحبه کرد.

وی در این نشست مشترک به اشتراکات فرهنگی و تمدن دو کشور ایران و ژاپن اشاره نمود و گفت: امیدوارم فضای همکاری دوجانبه بین جهاددانشگاهی و مؤسسات علمی و پژوهشی ژاپن بیش ازپیش فراهم گردد.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به اینکه خلاقیت و کارآفرینی دو عنصر اصلی کسب وکار های دنیای امروزی هستند بر ضرورت ایجاد ساختار های آموزشی و پژوهشی متناسب با احتیاج های تازه جامعه و صنعت تاکید نمود و ادامه داد: جهاددانشگاهی از تجارب ارزشمندی در توسعه علم و فناوری برخوردار است.

کازوتوشی بعلاوه در این نشست مشترک ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سفارت ژاپن در دوران کرونا، آمادگی خود را جهت حمایت در انجام طرح های مشترک در حوزه پزشکی و خدمات درمانی با جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد.

طیبی نیز در این ملاقات به تشریح توانمندی ها و دستاورد های جهاددانشگاهی در حوزه های پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی، آموزشی و فرهنگی پرداخت.

رییس جهاددانشگاهی در این ملاقات آمادگی این نهاد را در انجام پروژه های مشترک در حوزه های علوم سلولی و درمان ناباروری، تشخیص و درمان سرطان، توسعه و ترویج کشاورزی هوشمند، بذر های هیبریدی، توسعه سیستم های حمل ونقل ریلی شهری و بین شهری و بعلاوه پروش آبزیان با همکاری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ژاپن خاطرنشان کرد.

در بخش دیگری از این نشست مشترک، معاونان و مدیران ارشد این نهاد نیز گزارشی از اقدامات جهاددانشگاهی در حوزه های پزشکی، آموزشی و اجرای طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی ارایه کردند که سفیر ژاپن در ایران نیز با استقبال از اقدامات اجرا شده بر توسعه فعالیت های مشترک تاکید نمود.

لازم به ذکر است در خاتمه این نشست مشترک رییس جهاددانشگاهی با تاکید به لزوم توسعه فعالیت های مشترک، تشکیل جلسات کارشناسی به منظور دستیابی به محور های معین موردعلاقه طرفین را به عنوان اقدامات آینده در همکاری دوجانبه ضروری دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2123

به "ژاپن برای همکاری در حوزه پزشکی و خدمات درمانی با جهاددانشگاهی اعلام آمادگی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن برای همکاری در حوزه پزشکی و خدمات درمانی با جهاددانشگاهی اعلام آمادگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید