باید سود شرکت های دانش بنیان را از بازار دلار و طلا بیشتر کنیم

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری ظهر شنبه در شورای اداری خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار گردید، اظهار کرد: بنیان زیست بوم نوآوری سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

باید سود شرکت های دانش بنیان را از بازار دلار و طلا بیشتر کنیم

معاون علمی رئیس جمهور ادامه داد: کشور در حوزه آموزش و پژوهش کم خرج نکرده است لذا در حالت طبیعی توقع داشتیم اثر آن را در اقتصاد ببینیم؛ اما اگر اثر سرمایه گذاری در آموزش را در اقتصاد مشاهده نکردیم یعنی یک چرخ مشکل دارد زیرا اتصال به اقتصاد انجام نشده است.

وی اضافه کرد: باید در کشور زیست بومی ایجاد کنیم که بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری کند.

ستاری بیان نمود: پارک های علم و فناوری زیرساختی فراهم می نماید تا بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری کند؛ این ساختار می تواند یک کودک با یک ایده را به تیم، شرکت نوپا و شرکت بزرگ تبدیل کند و تفاوت شهرک صنعتی و پارک در همین موضوع است.

معاون علمی رئیس جمهور توضیح داد: با پول دولت نمی توانیم محصول خوبی به دست مردم دهیم؛ پژوهش دولتی مثل کارخانه سازی دولتی بی نتیجه است.

وی با اشاره به نوپا بودن دانشگاه های خراسان شمالی، اضافه کرد: دانشگاه نوپا حسن هایی دارد که یکی از آن موارد جلوگیری از اشتباهات گذشته و عدم تکرار آن است.

ستاری مطرح نمود: آموزشی که فارغ التحصیل را به فکر استخدامی می اندازد، اشکال دارد لذا دولت باید در زیرساخت ها به سرمایه گذار یاری کند اما پلتفرم ها به دست بخش خصوصی باید شکل بگیرد.

معاون علمی رئیس جمهور اعلام نمود: باید پارک علم و فناوری خراسان شمالی به سمتی برود که سرمایه گذاری بخش خصوصی را توسعه دهد و مسائل استان را به وسیله آن شرکت حل نماید.

وی اضافه کرد: در اقتصاد دانش بنیان پول معیار پنجم است زیرا اساساً کسب و کاری که به دلیل بی پولی شکست بخورد، دانش بنیان محسوب نمی گردد.

ستاری گفت: باید در پارک های علم و فناوری اکوسیستمی داشته باشیم که سود سرمایه گذار در آن از حضور در بازار دلار و سکه بیشتر گردد.

وی در پایان گفت: موجودی صندوق پژوهش و فناوری خراسان شمالی به شدت پایین است؛ بعلاوه از مسئولان می خواهیم الحاق زمین مورد احتیاج به پارک علم و فناوری تسریع گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2085

به "باید سود شرکت های دانش بنیان را از بازار دلار و طلا بیشتر کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید سود شرکت های دانش بنیان را از بازار دلار و طلا بیشتر کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید