برنامه دولت برای خانه دار کردن کارگران ، تنها راه چاره خانه دار شدن طبقات میانه و ضعیف اجرایی می گردد؟

به گزارش تیم علمی، معاون وزیر کار از ساخت شهرک های مسکونی با اولویت کارگران در جوار شهرک های صنعتی اطلاع داد و تنها راه خانه دار شدن طبقات ضعیف و میانه کشور را مدل تعاونی های مسکن دانست.

برنامه دولت برای خانه دار کردن کارگران ، تنها راه چاره خانه دار شدن طبقات میانه و ضعیف اجرایی می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، در حال حاضر بخش اعظمی از هزینه های سبد معیشت کارگران را هزینه های مسکن و اجاره بها به خود اختصاص می دهد و مسکن از جمله دغدغه های اساسی آنها به شمار می رود. یکی از مسائل کارگران رفت و آمد از شهرک ها و نواحی صنعتی به محل سکونت است که برای یاری به حل این مشکل و خانه دار شدن آنها، طرح احداث مسکن کارگری از سال ها قبل در دستور کار قرار گرفته و تفاهم نامه ای نیز میان اتاق تعاون ایران و وزارت راه و شهرسازی برای احداث واحدهای مسکونی در جوار شهرک های صنعتی با مشارکت تعاونی های مسکن به امضا رسیده است.

مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - در روزهای اخیر از ساخت شهرک های مسکونی جوار کارخانه ای در سراسر کشور با اولویت کارگران اطلاع داد.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت امور تعاون وزارت کار و شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای نو گفت: این تفاهم نامه با هدف بهره گیری از ظرفیت های تعاونی ها در حمایت از تأمین مسکن در شهرهای نو کشور به امضا رسیده و با اجرای این تفاهم نامه ساخت مسکن برای طبقات میانه و ضعیف کشور در دستور کار قرار می گیرد.

معاون وزیر تعاون با بیان اینکه 9500 تعاونی مسکن پیروز در کشور مشغول به فعالیت هستند، معتقد است: تنها راهکار خانه دار شدن طبقات میانه و ضعیف کشور اجرای مدل تعاونی های مسکن است.

برابر آمارها، در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر در بیش از 48 هزار واحد تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور اشتغال دارند که با توجه به این حجم و گستردگی و به علت مسائلی که در بحث رفت و آمد و طی کردن مسافت طولانی تا محل کار برای کارگران شاغل در آنها وجود دارد، تامین مسکن مقرون به صرفه و آسایش و رفاه کارگران امری ضروری به شمار می رود.

ماده 149 قانون کار صراحتا اعلام نموده کارفرمایان مکلفند با تعاونی های مسکن و در صورت عدم وجود این تعاونی ها مستقیما با کارگران فاقد مسکن جهت تامین خانه های شخصی مناسب همکاری لازم را داشته باشند. بعلاوه احداث خانه های سازمانی در جوار کارگاه و یا محل مناسب دیگر از دیگر مواردی است که کارفرمایان کارگاه های بزرگ به آن مکلف شده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2177

به "برنامه دولت برای خانه دار کردن کارگران ، تنها راه چاره خانه دار شدن طبقات میانه و ضعیف اجرایی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه دولت برای خانه دار کردن کارگران ، تنها راه چاره خانه دار شدن طبقات میانه و ضعیف اجرایی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید