تاکید چین بر نقش مثبت این کشور در مذاکرات هسته ای ایران

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران: مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی در شرایطی قرار است برای سومین روز متوالی ادامه یابد که چین بر ادامه نقش مثبت خود در این مذاکرات تاکید نموده است.

تاکید چین بر نقش مثبت این کشور در مذاکرات هسته ای ایران

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری که روز گذشته برگزار گردید تاکید نمود، چین به ایفای نقش مثبت خود در مذاکرات هسته ای ایران برای دستیابی به نتیجه ای ایده آل و مطلوب ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش وی از کشورهای شرکت نماینده در این مذاکرات خواست تا مذاکرات را قدم به قدم و اصولی به پیش برند.سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، هم ایران و هم شش قدرت جهانی آمادگی سیاسی خود را برای حل و فصل اختلافات موجود در مورد برنامه هسته ای ایران نشان داده اند و مذاکرات تاکنون پیشرفت های مثبتی داشته است.

وی در ادامه توضیح داد، چین امیدوار است که طرف های شرکت نماینده در مذاکرات از این فرصت استفاده نموده و مذاکرات را به پیش برند و اختلافات خود را کاهش داده و برای دستیابی به نتایج احتمالی همکاری نمایند.دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 شامل کشورهای انگلیس، چین، فرانسه، روسیه، آمریکا و آلمان از روز چهارشنبه در شهر ژنو شروع به کار نموده است.

دو طرف برای دستیابی به توافق اولیه برای خاتمه دادن به اختلافات بر سر مساله هسته ای ایران کوشش می نمایند. روز گذشته محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دو دور مذاکره برگزار کردند. دو طرف روز چهارشنبه نیز مذاکراتی داشتند.

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون روز گذشته مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهانی را واقعی و معنادار توصیف و ارزیابی کرد. وی در این باره گفت، این مذاکرات یک نشست کلاسیک نبوده بلکه مذاکراتی واقعی، معنادار و بر اساس جزییات بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 423

به "تاکید چین بر نقش مثبت این کشور در مذاکرات هسته ای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید چین بر نقش مثبت این کشور در مذاکرات هسته ای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید