ترکیه و روسیه درباره ادلب و لیبی گفت وگو کردند

به گزارش تیم علمی، یک هیأت ترکیه ای که به مسکو سفر نموده، امروز با مقام های روسی درباره شرایط منطقه ادلب سوریه رایزنی نموده است.

ترکیه و روسیه درباره ادلب و لیبی گفت وگو کردند

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با ارزان ترین تور آنتالیا همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روز دوشنبه (امروز) هیأتی از طرف دولت ترکیه ضمن سفر به مسکو، با طرف روسی در خصوص شرایط منطقه ادلب سوریه رایزنی نموده است.

به نوشته خبرگزاری اینترفکس، امروز همزمان با سفر این هیأت به مسکو، مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه هم تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت وگو نموده است. در این تماس، طرفین در خصوص ادلب و چشم انداز حل و فصل بحران در سوریه بحث نموده اند.

ادلب تنها منطقه بزرگ سوریه است که همچنان تحت کنترل گروه های تروریستی قرار گرفته است و ارتش سوریه با پشتیبانی متحدان خود در کوشش برای بازپس گیری این منطقه است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که از گروه های مستقر در این منطقه حمایت می نماید، دیروز گفت هر کوشش بتواند انجام می دهد تا عملیات آزادسازی ادلب را متوقف کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که در سفر هیأت ترکیه ای به مسکو، در خصوص احتمال استقرار نیروهای نظامی ترکیه ای در لیبی هم رایزنی شده است. ترکیه در مناقشه لیبی از دولت فایز سراج که در طرابلس مستقر است حمایت می نماید، در حالی که گفته می گردد روسیه حامی خلیفه حفتر ژنرال سابق ارتش لیبی است که اکنون در کوشش است تا طرابلس را به کنترل خود درآورد.

اردوغان دیروز گفت برای حمایت از دولت سراج، حاضر است به لیبی نیروی زمینی، هوایی و دریایی اعزام کند.

به نوشته اینترفکس، در گفت وگوی امروز چاووش اغلو و لاوروف هم درباره لیبی رایزنی شده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 732

به "ترکیه و روسیه درباره ادلب و لیبی گفت وگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه و روسیه درباره ادلب و لیبی گفت وگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید