چامسکی: بدهی یونان باید مانند بدهی آلمان در سال 1953 کاهش یابد

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران: یک متفکر سیاسی تاکید نمود که بدهی های سنگین یونان مانند آنچه که در مورد بدهی های آلمان در سال 1953 میلادی رخ داد، کاهش یابد.

چامسکی: بدهی یونان باید مانند بدهی آلمان در سال 1953 کاهش یابد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نوام چامسکی تحلیلگر و متفکر سیاسی در مصاحبه با یورو نیوز توضیح داد که یونان دیگر نباید خود را تسلیم سیاست های بروکسل و بانک های آلمان کند، چرا که این سیاست ها در حال نابود کردن این کشور است.

وی در مورد بحران بدهی های یونان و لزوم کاهش این بدهی ها نیز گفت: بله، دقیقا مانند آنچه که برای آلمان رخ داد. در سال 1953 میلادی، اروپا بخش زیادی از بدهی های آلمان را کاهش داد. به همین خاطر آلمان توانست خسارات ناشی از دوران جنگ را بازسازی کند.

چامسکی اضافه کرد: تاثیر این سیاست ها واقعا موجب افزایش بدهی های یونان نسبت به فراوری ثروت این کشور شده است، حدود نیمی از جوانان یونانی بیکار هستند، حدود 40 درصد جمعیت این کشور زیر خط فقر زندگی می نمایند. یونان در حال نابودی است.

این تحلیلگر سیاسی گفت: بدهی یونان با دیکتاتوری فاشیستی تشدید شده و این بحران از سوی بانک های آمریکایی، فرانسوی و آلمانی حمایت شده است.

وزیر دارایی فرانسه: اروپا در برابر مسائل احتمالی یونان محافظت شده است

وزیر دارایی فرانسه نیز در واکنش به ادامه بحران مالی و بدهی یونان تاکید نمود که این آتن خواهد بود که از اوضاع مالی کنونی آسیب خواهد دید چرا که اروپا ساختارهای لازم برای حفاظت از خود در برابر این بحران ها را ایجاد نموده است.

میشل ساپین وزیر دارایی فرانسه توضیح داد: اگر اتفاق خسارت باری رخ دهد، تبعات جدی آن برای یونان و مردم آن خواهد بود نه برای سایر کشورهای منطقه یورو. ما در شرایط 4 یا 5 سال قبل نیستیم. ما در این مدت یاد گرفته ایم که دیوارهایی را برای حفاظت از خود ایجاد کنیم تا بانک های خود را در برابر تبعات منفی بحران مالی یونان، حفاظت نماییم. بنابر این، اروپا اکنون قوی تر از گذشته است.

وزیر دارایی آلمان: قرارداد گازی با روسیه مسائل یونان را حل نخواهد نمود

وزیر دارایی آلمان نیز روز گذشته تاکید نمود که گرچه از گزارش های مربوط به تصمیم یونان برای امضای قرارداد گازی با روسیه خشنود است ولی این قرارداد نمی تواند مسائل مالی این کشور را حل و فصل کند.

ولفگانگ شویبله در حاشیه نشست مشترک بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن توضیح داد: من برای یونان خشنود هستم ولی فکر نمی کنم امضای این قرارداد، مسائل یونان را حل نماید.

نشریه آلمانی اشپیگل به نقل از مقام های رسمی حزب سیریزای یونان نوشته است که آتن روز سه شنبه قراردادی گازی به ارزش 3 تا 5 میلیارد یورو را با روسیه امضا خواهد نمود.

گفته شده است که آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان در جریان سفر اخیر خود به مسکو تمایل خود را برای مشارکت در پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا به وسیله ترکیه و یونان اعلام نموده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 393

به "چامسکی: بدهی یونان باید مانند بدهی آلمان در سال 1953 کاهش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چامسکی: بدهی یونان باید مانند بدهی آلمان در سال 1953 کاهش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید