توقف کرونا در 24 ساعت گذشته

به گزارش تیم علمی، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از توقف کرونا در 24 ساعت گذشته در شهر های تحت پوشش این شهرستان خبرداد.

توقف کرونا در 24 ساعت گذشته

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت وگو با خبرنگار از ،با بیان اینکه کرونا در آبادان در 24 ساعت گذشته متوقف شده است گفت: 58 بیمار کرونایی از ابتدای اسفند تا به امروز از بیمارستان آیت ا... طالقانی مرخص شدند.

او تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را 90 نفر برشمرد و اضافه نمود:از این تعداد 35 نفر در آبادان، 38 نفر خرمشهر و 17 نفر در شادگان می باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین تعداد فوتی ها در را 9 نفر اعلام نمود و گفت: از این تعداد 3 نفر در آبادان،5 نفر خرمشهر و یک نفر در شادگان است.

سلمان زاده با اشاره به اینکه امروز تعداد بستری شده های بیماران حا د تنفسی از ترخیص شده ها کمتر بوده است ادامه داد:15 بیمار حاد تنفسی بستری و 17 بیمار ترخیص شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:ماندن در خانه و لزوم رعایت نکات بهداشتی هشداری است که مردم باید جدی بگیرند تنها با ماندن مردم در خانه ها می توانیم به کاهش مبتلایان به ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال امیدوار باشیم

سلمان زاده با ابراز نگرانی از شلوغی این روز ها برای دو هفته آینده اضافه نمود:شهروندان با توجه به در نظر دریافت تدابیری مانند کنترل ورود و خروج از سفر خودداری کنند و اجازه بدهند کادر درمانی زنجیره انتقال را حذف کنند.

او بابیان اینکه مردم به پویش در منزل بمانیم بپیوندید گفت: مردم حتما به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و در این طرح مشارکت کنند.

بیمارستان طالقانی آبادان تنها پایگاه پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا ویروس است.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان شرایط فوق العاده اعلام کند.

607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می باشند.

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 930

به "توقف کرونا در 24 ساعت گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف کرونا در 24 ساعت گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید