خبرنگاران اجرای نقد و ارزشیابی دروس فارسی پایه اول تا سوم ابتدایی

به گزارش تیم علمی، شهرری- خبرنگاران- معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از نقد و ارزشیابی کتاب فارسی(خوانداری-نوشتاری) اول تا سوم ابتدایی خبر داد و گفت: استفاده از تجارب معلمان موجب پیشرفت برنامه های آموزشی می شود.

خبرنگاران اجرای نقد و ارزشیابی دروس فارسی پایه اول تا سوم ابتدایی

مهدی درخشانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: اثربخشی نقد و ارزشیابی محتوای کتب درسی، مشارکت معلمان و استفاده از تجارب آنها و تلفیق تجربه و تخصص علمی کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت و برنامه ریزان درسی امری ضروری و مورد تاکید است.

وی با اشاره به اثربخشی نقد و ارزشیابی محتوای کتب درسی، گفت: مشارکت معلمان و استفاده از تجارب آنها و تلفیق تجربه و تخصص علمی کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت و برنامه ریزان درسی امری ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران خاطر نشان کرد:این نقد و ارزشیابی با هدف بهبود وارتقاء محتوا، مفاهیم،اصول یاددهی ویادگیری، روش ارزشیابی وایجاد نوآوری وگشودن افق های جدید جهت اصلاح بخشهای مختلف کتاب انجام می شود.

وی اضافه نمود: این برنامه از طریق سامانه اعتبارسنجی که یک سیستم تعاملی هوشمند بین گروه های تالیف، روسای گروه های تحلیل محتوای استانی، دبیرخانه های کشوری دروس و دبیران مشارکت کننده در فرایند نقد و ارزیابی به موازات تالیف کتاب های درسی و دیگر اجزای بسته های آموزشی است،انجام می شود.

درخشانی ادامه داد: ظرفیت های پیش بینی شده در این سامانه به گونه ای است که رویکرد تالیف مشارکتی و چند تالیفی را که از سیاست های اساسی سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی در سند تحول و برنامه درسی ملی است، محقق می سازد.

این مقام مسئول گفت:آموزگاران می توانند با مشارکت و هم افزایی در تولید کیفی محتوای آموزشی وتحلیل سازنده با ورود به سامانه اعتبارسنجی کتب درسی به آدرس https://etebarsanji.org اقدام کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران یادآور شد: زمان مشارکت ونظر دهی تا 15 اردیبهشت 99 است.

آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری (ری یک و 2)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان (یک و2) است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 997

به "خبرنگاران اجرای نقد و ارزشیابی دروس فارسی پایه اول تا سوم ابتدایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای نقد و ارزشیابی دروس فارسی پایه اول تا سوم ابتدایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید