خبرنگاران محموله واکسن کرونا اهدایی کواکس به کابل رسید

به گزارش تیم علمی، کابل - خبرنگاران - دومین محموله واکسن اهدایی کواکس یا نهاد هماهنگ کننده واکسن در دنیا در فرودگاه کابل به مقامات وزارت بهداشت افغانستان سپرده شد.

خبرنگاران محموله واکسن کرونا اهدایی کواکس به کابل رسید

به گزارش خبرنگاران، این محموله در 468 هزار دوز واکسن، اهدایی از صندوق بچه ها ملل متحد (یونیسف)، اتحادیه اروپا و بانک جهانی به افغانستان است که امروز دوشنبه به وزارت بهداشت این کشور تحویل داده شد.

وحید مجروح، سرپرست وزارت بهداشت افغانستان زمان تحویل دریافت این محموله، به نمایندگی از دولت افغانستان از نهاد کواکس و حامیان اش قدردانی کرد.

وی در این خصوص گفت: افغانستان نخستین کشور در آسیای میانه است که اولین محموله واکسن کرونا را به وسیله نهاد کواکس دریافت می کند.

مجروح گفت که نهاد کواکس 16 میلیون دوز واکسن کرونا را به دولت افغانستان وعده داده است که باقی مانده آن ها به طور مرتب وارد کشور می گردد و ما در کوشش هستیم تا 32 ملیون دوز واکسن کرونا را به وسیله همکاران بهداشتی برای 16 درصد نفوس کشور فراهم کنیم.

سرپرست وزارت بهداشت افغانستان افزود که قرار است در مرحله دوم تطبیق واکسن کرونا آموزگاران مدارس و استادان دانشگاه ها واکسینه شوند تا فرایند سیستم آموزشی در کشور در سال پیشرو به گونه عادی ادامه یابد.

پیش از این، هند حدود 500 هزار دوز واکسن کرونا را به دولت افغانستان اهداء نموده بود که با استفاده از آن حدود 40 هزار تن تا به امروز واکسن شده اند.

افزون بر هند کشور چین نیز تعهد نموده است که بیش از 400 هزار دوز واکسن کرونا را بزودی به وزارت بهداشت افغانستان در کابل تحویل دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1587

به "خبرنگاران محموله واکسن کرونا اهدایی کواکس به کابل رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محموله واکسن کرونا اهدایی کواکس به کابل رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید