خبر مهم وزیر مسکن درباره خانه های خالی

به گزارش تیم علمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر بر اساس گزارش مرکز آمار ایران 2 میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که اگر صاحبان آنها این خانه ها را به پروژه اقدام ملی مسکن تحویل دهند تسهیلات و زمین مرغوب دریافت خواهند کرد.

خبر مهم وزیر مسکن درباره خانه های خالی

جهت دریافت خدمات طراحی ویلاهای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا: محمد اسلامی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از زمین 73 هکتاری طرح اقدام ملی مسکن زنجان در جمع خبرنگاران اضافه نمود: این طرح با اراده ملی و استقبال مردم در سراسر کشور در حال انجام است.

وی اظهارداشت: زمین های خوب و مرغوب در بهترین نقاط شهر برای اجرای طرح ملی اقدام مسکن در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در فاز اول استانهایی که پیشتاز در اجرای این طرح بودند از اواخر ماه جاری به تدریج واحدهای خود را تحویل خواهند گرفت.

اسلامی یادآوری کرد: موضوع حائز اهمیت این است که متقاضیان را دقیق شناسایی کردیم و ثبت نام صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در مرحله اول با 2 شرایط در سامانه و به وسیله پیامک یک میلیون و 600 هزار نفر ثبت نام کردند، ادامه داد: ثبت نام نمایندگان به وسیله پیامک فقط اطلاعات اولیه خود را در سامانه ثبت کردند و تا به امروز 936 هزار نفر از این تعداد در سامانه اطلاعات خود را تکمیل نموده اند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه غربالگری های لازم صورت گرفته است، گفت: تا به امروز پس از پالایش نتیجه 340 هزار نفر مثبت بوده که از اواخر ماه آینده به پروژه ها معرفی می شوند.

به گفته اسلامی، طرح اقدام ملی مسکن را سه نوع عملی می کنیم که نوع اول افرادی هستند که منازل برای آنها آماده شده و وقتی تعهدات خود را انجام دادند واحدها تحویل داده می گردد.

وی افزود: در نوع دوم افراد به پروژه ها معرفی می شوند و با سازنده قرارداد می بندند و طبق زمانبندی که در قرارداد است واحد خود را تحویل می گیرند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نوع سوم در شهرهای کوچک زمین را تحویل می دهیم و با مدیریت کارگزاری ها واحدها با نظارت لازم ساخته می گردد.

اسلامی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن تعریف شده، مدون و منسجم در حال پیشرفت است، اضافه نمود: توانستیم زمینه خانه دار شدن مردم را از این طریق فراهم کنیم.

وی به طرح ودیعه مسکن اشاره نمود و ادامه داد: بسته حمایتی مستاجران اعلام شده که از چهارم مرداد ماه جاری همه این اقشاری که حقوق بگیر ثابت و پنج نفر به بالا هستند می توانند برای یاری ودیعه مسکن ثبت نام نمایند و به صورت سیستمی جهت دریافت این مهم به بانک معرفی خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوع حائز اهمیت این است که مستأجران فقط کارمزد بانکی را ماهانه پرداخت می نمایند و اصل ودیعه در سرانجام قرارداد به بانک مسترد می گردد.

اسلامی اظهار داشت: رایزنی با بانک مرکزی داشتیم و از آنها خواستیم بانک ها را به گونه ای هماهنگ نمایند تا مردمی که در سایر دسته بندی های اجتماعی هستند اگر متقاضی باشند بتوانند از تسهیلات با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار نیز بهره مند شوند.

وی اضافه نمود: کارمزد بانکی این تسهیلات 13 درصد است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر که ظرفیت تقاضای خانواده های پنج نفره تکمیل شد و همه بودجه که 20 هزار میلیارد تومان است را جذب ننمایند، این اعتبار به سایر گروه ها و خانواده های کوچکتر تزریق می گردد.

اسلامی تاکید نمود: مهمترین موضوع که یک تشریفات به شمار می رود برای ازدواج های جدید است به کسانی که امسال ازدواج نموده و نتوانستند جشن بگیرند یاری می کنیم تا به وسیله این تسهیلات خانه ای را رهن نمایند.

وی در مورد طرح دو فوریتی مجلس برای اخذ مالیات از صاحبان خانه های خالی اضافه نمود: قانون اخذ مالیات از خانه های خالی وجود داشت و خودمان 54 مکرر را درخواست نموده بودیم و این موضوع کار درآمد مالیاتی برای دولت نیست.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این موضوع محرک تشویقی است تا شرایطی فراهم گردد که خانه خالی را عرضه نمایند و این مهم یاری به عرضه است.

اسلامی اضافه نمود: خواستیم بازدارندگی داشته باشد و مبلغ مالیات افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه بیش از 2 میلیون خانه خالی بر اساس آمار مرکز ایران وجود دارد، ادامه داد: از صاحبان خانه های خالی دعوت کردیم تا آن را در پروژه اقدام ملی مسکن عرضه نمایند و به مردم واگذار کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در قبال انجام این مهم از صاحبان این خانه ها حمایت کنیم و تسهیلات و زمین مرغوب در اختیار آنها قرار دهیم تا دوباره ساخت و ساز انجام دهند.

اسلامی، اصل سیاست در مورد این اقدام را ایجاد تحرک در فراوری مسکن دانست.

وی به پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین اشاره نمود و اضافه نمود: هر طوری باشه اعتبار مورد احتیاج پروژه را فراهم می کنیم که تا سرانجام امسال به بهره برداری برسد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، تا سرانجام امسال 518 کیلومتر دیگر به آزادراه های کشور اضافه خواهیم کرد .

اسلامی افزود: هم اکنون 2 هزار و 400 کیلومتر آزادراه در کشور داریم که این میزان به حدود سه هزار کیلومتر می رسد که این مهم افزایش 25 درصدی است.

وی یادآوری کرد: با این اقدام تحول بزرگی در بخش بزرگراه های کشور خواهد بود که از جمله کنار گذر جنوبی تهران که اتوبان کرج به قزوین را که بار ترافیکی سنگینی دارد را می تواند از آبیک تا چرم شهر راهنمایی کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1088

به "خبر مهم وزیر مسکن درباره خانه های خالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر مهم وزیر مسکن درباره خانه های خالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید