خسروی: قرارداد برقی شدن قطار تهران ـ مشهد با چین امضا شد

به گزارش تیم علمی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به امضای قرارداد برقی شدن قطار تهران ـ مشهد با شرکت چینی گفت: قطار برقی زیر ساخت حضور سرریز جمعیت پایتخت در سمنان است.

خسروی: قرارداد برقی شدن قطار تهران ـ مشهد با چین امضا شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

علیرضا خسروی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در سمنان گفت: این موضوعی است که سالها به دنبال آن بودیم که امروز قراداد نهایی آن با چین بسته شده است.

وی با اشاره به مبلغ این قرارداد بین المللی توضیح داد: برقی کردن قطار تهران ـ مشهد به ارزش دو میلیارد دلار بین شرکت مپنای ایران و چین منعقد شده است.

نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با برقی شدن قطار تهران ـ مشهد، امکان سفر سالانه حدود 14 میلیون زائر حرم رضوی در مشهد مقدس به وسیله راه آهن فراهم خواهد شد اضافه کرد: بدون شک اجرایی شدن این پروژه مهم ملی، تأثیر زیادی بر توسعه استان و شهرستان سمنان و سرخه خواهد داشت.

خسروی با اشاره به اینکه زیرساختهای حمل و نقل یکی از مهمترین شروط توسعه در هر منطقه ای است اعلام کرد: این پروژه گامی بلند در راستای ورود سرمایه گذار در استان سمنان، به ویژه مرکز این استان است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات مطرح شده، سرعت این قطار برقی، بیش از 200 کیلومتر بر ساعت است اعلام کرد: بر این اساس، مدت زمان سفر از سمنان به تهران، به کمتر از یک ساعت و از سمنان به مشهد نیز به سه ساعت کاهش خواهد یافت.

عضو شورای آنالیز انتقال پایتخت با اشاره به اینکه سمنان یکی از محتملترین گزینه های انتقال پایتخت سیاسی ـ اداری کشور است اعلام کرد: وجود زیرساختهایی مانند فرودگاه و راه آهن و راه مناسب، به همراه منابع آبی کافی، که طرحهای همه این نیازها در حال انجام و اتمام است؛ سمنان را به عنوان یکی از گزینه های مهم و جدی انتقال پایتخت مطرح نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 749

به "خسروی: قرارداد برقی شدن قطار تهران ـ مشهد با چین امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسروی: قرارداد برقی شدن قطار تهران ـ مشهد با چین امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید