خودروسازان در مقابل فروش فوری و هفتگی خودرو مقاومت می نمایند

به گزارش تیم علمی، انتشار صورت های اقتصادی خودروسازان در طی سال های گذشته نشان می دهد که هزینه های صورت پذیرفته جبران نمی گردد و در عمل صنعت خودروسازی کشورمان حتی با وجود سیاست های حمایتی که دریافت می نماید، زیان ده است. روح الله عباسپور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص هزینه های فراوری می گوید: واقعیت این است که به خاطر تورم عمومی حاکم بر اقتصاد ما، همچنان هزینه های فراوری خودرو روبه افزایش است. البته افزایش دستمزد کارگر و هزینه های جانبی دیگر هم به افزایش قیمت خودرو دامن زده است.

خودروسازان در مقابل فروش فوری و هفتگی خودرو مقاومت می نمایند

در حال حاضر آنچه که در فکر بیشتر ایرانی ها در این مورد وجود دارد، گران فروشی خودروسازان داخلی است؛ چنانکه آنها معتقدند پولی که بابت خرید خودروهای ساخت داخل می پردازند، بسیار بیشتر از هزینه فراوری این خودروها است.

روح الله عباسپور در جواب این سؤال که چرا خودرو مانند چند سال قبل به صورت فروش فوری و هفتگی به وسیله نمایندگی ها فروخته نمی گردد، توضیح داد: با وجود اینکه جهش فراوری و فروش فوری و هفتگی خودرو می تواند معضل گرانی خودرو در بازار را تا حدود زیادی سامان دهد، خودروسازان مقاومت می نمایند و تمایلی به فروش فوری ندارند.

از دید خودروسازان علت اصلی زیان هنگفت آنها همچنان قیمت گذاری دستوری است. سیاستی که سال هاست از سوی دولت اجرا می گردد و انتقادهای فراوانی نیز نه فقط از سوی فعالان صنعت خودرو، بلکه اقتصاددانان و کارشناسان نیز به آن وارد است. طبق این سیاست خودروسازان مجبورند قیمت محصولات خود را نه در حاشیه بازار بلکه مطابق نظر نهادهای بالا سری معین نمایند.

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2159

به "خودروسازان در مقابل فروش فوری و هفتگی خودرو مقاومت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروسازان در مقابل فروش فوری و هفتگی خودرو مقاومت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید