درخواست ویتنام برای اتحاد آسه آن در مناقشه دریای چین جنوبی

به گزارش تیم علمی، یکی از قویترین رهبران ویتنام خواهان وحدت بیشتر میان کشورهای آسیای جنوب شرقی در برهه زمانی شد که این کشور به نظر می رسد در چالش ارضی با چین در دریای چین جنوبی منزوی شده است.

درخواست ویتنام برای اتحاد آسه آن در مناقشه دریای چین جنوبی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، نگوین فو ترونگ، رئیس حزب کمونیست ویتنام در اولین سفر خود به اندونزی تأکید کرد: مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) باید در حل مناقشات ارضی متحد باشند.

ترونگ بدون تشریح سخنانش گفت: نباید اجازه داد آسه آن آلت دست رقابت میان کشورهای مهم گردد.

ویتنام جزو منتقدان شدیداللحن ادعاهای چین در دریای چین جنوبی است که سالانه محل عبور محموله هایی به ارزش بیش از سه تریلیون دلار است.

ویتنام در بحبوحه مخالفت های چین اخیرا نشست آسه آن را برگزار کرد و در اعلامیه پایانی آن به نگرانی ها درباره جزیره سازی چین اشاره نمود و نظامی سازی در دریای چین جنوبی را محکوم کرد.

پکن از رشد مناسبات دفاعی ویتنام با ایالات متحده، ژاپن و هند ناخرسند است. در همین حال بعضی از کشورهای جنوب شرق آسیا از تبعات مخالفت با پکن نگران هستند و کوشش دارند تا موضعی قاطع در دریای چین جنوبی علیه چین نداشته باشند. چین براکثر مناطق دریای چین جنوبی ادعا دارد و همزمان تایوان، مالزی، ویتنام، فیلیپین و برونئی بر بخش هایی از این دریا ادعا دارند.

ترونگ پس از اندونزی به میانمار سفر خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 539

به "درخواست ویتنام برای اتحاد آسه آن در مناقشه دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ویتنام برای اتحاد آسه آن در مناقشه دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید