ناوهای میانمار هم به عملیات جستجوی هواپیمای مالزیایی پیوست

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران: مقامات میانمار امروز از شروع عملیات سه ناو متعلق به نیروی دریایی این کشور برای یافتن هواپیمای مفقود شده مالزی خبر دادند.

ناوهای میانمار هم به عملیات جستجوی هواپیمای مالزیایی پیوست

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شینهوا، مقامات میانمار امروز (یکشنبه) از شروع عملیات سه ناو متعلق به نیروی دریایی این کشور برای یافتن هواپیمای مفقود شده مالزی خبر دادند.

به گفته این مقامات، این سه ناو نیروی دریایی میانمار عملیات خود را روز شنبه با همکاری ناوهای هند شروع نموده و در منطقه مالی ویژه این کشور در خلیج موتاما و خلیج بنگال به جستجوی خود ادامه می دهند.

هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک نموده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

این در حالی است که تیم عملیات امداد و نجات برای یافتن این هواپیمای مسافربری شامل ده ها فروند کشتی و هواپیمای نظامی و امدادی از ویتنام، چین، آمریکا، مالزی و فیلیپین است. اندونزی و استرالیا نیز کشتی های خود را برای یاری به این عملیات اعزام نموده اند.

تصاویر ماهواره های چینی نیز نتوانسته است معمای پیچیده ناپدید شدن این هواپیمای بوئینگ 777 را حل نماید. بعضی محققان آمریکایی نیز مدعی هستند که این هواپیما پس از قطع ارتباط رادیویی با برج مراقبت حداقل 4 ساعت دیگر پرواز نموده است.

بعضی منابع مطلع مالزی و آمریکا نیز احتمال ربوده شدن هواپیمای مسافربری مالزی را تایید نموده اند. بعضی سیگنال ها و پیغام های ماهواره ای نیز نشان می دهد که این هواپیما پس از قطع ارتباط با برج مراقبت همچنان به پرواز خود ادامه داده است. محتمل ترین حدس این است که این هواپیما به سوی اقیانوس هند تغییر راستا داده و پس از خاتمه سوخت در این اقیانوس سقوط نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 412

به "ناوهای میانمار هم به عملیات جستجوی هواپیمای مالزیایی پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوهای میانمار هم به عملیات جستجوی هواپیمای مالزیایی پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید