دیتاسنترهای کشور رتبه بندی می شوند

به گزارش تیم علمی، به گزارش خبرنگاران، این تفاهم نامه همکاری با هدف تدوین ضوابط و مقررات رتبه بندی دیتاسنترهای داخل کشور و صدور گواهی نامه های رتبه بندی این مراکز منعقد شد.

دیتاسنترهای کشور رتبه بندی می شوند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این مراسم رتبه بندی دیتاسنترها در داخل کشور را سرآغازی برای تجمیع فعالیت این خدمات و حذف مراکز داده دولتی مطرح نمود.

وی با بیان اینکه به زودی فراخوان رتبه بندی مراکز داده منتشر می گردد، یکی از دغدغه های جدی توسعه زیرساخت توسعه فناوری اطلاعات در کشور را رتبه بندی و ارزیابی مراکز داده با توجه به استانداردگذاری های جهانی برشمرد و گفت: عدم وجود این رتبه بندی باعث شده استفاده از خدمات مراکز داده برای میزبانی سایت ها و سرورهای داده با استانداردهای مشخصی همراه نباشد و کسانی که خدمات دیتاسنتر به مردم ارائه می دهند نمی توانند از امکانات دولتی مشوق ها و تعرفه های متفاوتی بهره مند شوند.

ناظمی گفت: با وجود ضوابط رتبه بندی و حل مسائل در نظام مجوز دهی شاهد رویکردهای تشویقی از جمله تسهیل امکانات در هزینه ترافیک و سوبسید در قیمت برق صنعتی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مزیت نهفته ای در حوزه دیتاسنتر در داخل کشور نسبت به منطقه وجود دارد، گفت: با وجود استانداردسازی دیتاسنترها در داخل ایران می توانیم شاهد دریافت خدمات میزبانی از کشورهای منطقه جنوب غرب آسیا و CIS برای میزبانی در این حوزه باشیم.

معاون وزیر ارتباطات گفت: ارزیابی مراکز داده طی این تفاهم نامه به آزمایشگاه های بخش خصوصی واگذار شده و در این راستا کارگروهی در سازمان نظام صنفی رایانه ای معیارها و استانداردها را مشخص خواهد نمود. در پی این فراخوان مراکز داده دولتی وخصوصی رتبه بندی می شوند و ما امیدواریم این اتفاق، سرآغاز تجمیع دیتاسنترها در کشور و کاهش مراکز داده دولتی باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 707

به "دیتاسنترهای کشور رتبه بندی می شوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "دیتاسنترهای کشور رتبه بندی می شوند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیتاسنترهای کشور رتبه بندی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید