زمان مرحله دوم ثبت نام متقاضیان مسکن ملی ، نحوه پالایش متقاضیان

به گزارش تیم علمی، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که متقاضیان مسکن ملی منتظر باشند که از نیمه دوم بهمن ثبت نام مرحله دوم شروع می گردد، گفت: ریزش زیادی در ثبت نام مرحله اول مسکن ملی خواهیم داشت.

زمان مرحله دوم ثبت نام متقاضیان مسکن ملی ، نحوه پالایش متقاضیان

جهت دریافت خدمات اجرای گیاهان روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره پالایش ثبت نام نمایندگان مسکن ملی گفت: مرحله اول ثبت نام مسکن ملی در 30 آذر به اتمام رسید و حدود 240 هزار نفر ثبت نام کردند. این 240 هزار نفر غیر از بافت فرسوده که 20 هزار نفر هستند، در حال پالایش هستند.

  • پالایش متقاضیان مسکن ملی در 3 بخش

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: این پالایش در سامانه فرم ج است که در حقیقت استفاده از تسهیلات ارز دولتی در حوزه زمین و مسکن است. 3 پالایش دیگر وجود دارد که در حوزه ثبت اسناد، ثبت احوال و سیستم بانکی انجام می گردد. امیدواریم تا نیمه بهمن ماه نتیجه نهایی پالایش معین گردد و به واجدان شرایط اطلاع رسانی خواهد شد برای طی مراحل ثبت نام مراجعه حضوری داشته باشند.

  • زمان اتمام طرح ملی مسکن

محمودزاده درباره زمان اتمام این طرح شرح داد: در بحث ساخت مسکن یک بخشی به عنوان تسهیلات است که دولت ارائه می نماید و یک بخش هم آورده متقاضیان است. در بحث ساخت طبق تجاربی که در گذشته مثل مسکن مهر وجود داشت، این است که بعضی از متقاضیان آورده خود را به موقع پرداخت نمی نمایند و این باعث می گردد که مابقی متقاضیان دچار مشکل در پیشرفت کار شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اگر آورده متقاضیان به موقع باشد، این پروژه ها از لحاظ مهندسی در کمتر از 2 سال هم قابل انجام است. این یکی از نکات اصلی است که در جریان اجرای ساخت و تکمیل بخشی برعهده متقاضیان و واریز به موقع آورده متقاضیان است.

وی در پاسخ به این سوال که در استان تهران چه تعداد ثبت نام داشتیم، گفت: در استان تهران حدود 70 هزار واحد مسکونی ثبت نام داشتیم. 20 هزار واحد مربوط به شهر غیر از تهران بود و 50 هزار واحد هم در شهرهای جدید و تهران بوده است.

محمودزاده یادآور شد: سهمیه استان تهران 70 هزار واحد مسکونی است و در همین حد نیز ثبت نام انجام شده است. پس ثبت نام به اندازه ظرفیت انجام می گردد و پس از این که به علت نداشتن شرایط ریزش صورت بگیرد ثبت نام جدید صورت می گیرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: کسانی که واجد شرایط هستند منتظر بمانند چون احتمالاً ثبت نام های مسکن ملی ریزش خواهد داشت مثلا در بعضی از شهرها تعداد زیادی که متأسفانه دارای شرایط نبودند ثبت نام کردند و باعث طولانی شدن این فرایند شدند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 754

به "زمان مرحله دوم ثبت نام متقاضیان مسکن ملی ، نحوه پالایش متقاضیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان مرحله دوم ثبت نام متقاضیان مسکن ملی ، نحوه پالایش متقاضیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید