ساخت ماهواره ناهید 2 به اتمام رسید

به گزارش تیم علمی، رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ساخت ماهواره مخابراتی ناهید 2 و سامانه بلوک انتقال مداری سامان توسط پژوهشگاه فضایی به اتمام رسیده و فرآیند تحویل گیری آن تا خاتمه سال انجام می گردد.

ساخت ماهواره ناهید 2 به اتمام رسید

مرتضی براری ساخت ماهواره مخابراتی ناهید 2 را در راستای حرکت در جهت نقشه راه فناوری فضایی کشور برای دستیابی به ماهواره مخابراتی در مدار ژئوی زمین عنوان نمود و گفت: این ماهواره توسط پژوهشگاه فضایی ایران طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این ماهواره مخابراتی در حال تست های نهایی برای تحویل گیری سازمان فضایی ایران است، گفت: مطابق با برنامه ریزی ها، این پروژه تا قبل از انتها سال تحویل سازمان فضایی می گردد و در نوبت پرتاب قرار می گیرد.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه ماهواره مخابراتی ناهید 2 با وزن حدود 120 کیلوگرم و طول عمر بیش از 2 سال در مدار بالای 500 کیلومتر زمین قرار می گیرد، ادامه داد: این ماهواره دارای سیستم پیش رانش با قابلیت جابجایی ارتباطات است و تست ارتباطات مکالمه را روی باند مایکروویو فراهم می نماید.

وی گفت: در همین حال فرآیند ساخت سامانه بلوک انتقال مداری سامان که مأموریت انتقال ماهواره ای به وزن حدود 100 کیلوگرم را دارد به اتمام رسیده و این پروژه نیز در مرحله تست نهایی و تحویل گیری سازمان فضایی است که تا انتها سال انجام می گردد و برنامه ریزی لازم برای پرتاب آن صورت خواهد گرفت.

براری اضافه نمود: بلوک سامان، مأموریت انتقال ماهواره از مدار پارک (مدار دایروی به ارتفاع 400 کیلومتر) را به یک مدار بیضوی با ارتفاع 7 هزار کیلومتری زمین برعهده دارد.

وی اضافه نمود: هم اکنون در حال نهایی کردن قرارداد ساخت ماهواره مخابراتی ناهید 3 و سامانه بلوک انتقال مداری سامان 2 با پژوهشگاه فضایی ایران هستیم.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: در نقشه راه توسعه فناوری ماهواره مخابراتی برای دستیابی به مدار ژئو (36 هزار کیلومتری زمین) ساخت ماهواره های ناهید یک تا 5 و ماهواره ایران ست در دستور کار قرار گرفته است که هم اکنون ساخت ماهواره های ناهید یک و ناهید دو به اتمام رسیده و ساخت ماهواره ناهید 3 در ادامه این فرآیند در دستور کار قرار می گیرد که قرار است در مدار بالای 10 هزار کیلومتری زمین تزریق گردد.

به گفته وی، زمان پرتاب ماهواره ناهید 2 و سامانه بلوک انتقال مداری به هماهنگی با پرتابگر بستگی دارد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1498

به "ساخت ماهواره ناهید 2 به اتمام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت ماهواره ناهید 2 به اتمام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید