سوء استفاده عربستان از بحران کرونا برای بازداشت مخالفان سیاسی

به گزارش تیم علمی، بعضی منابع خبری اعلام کردند عربستان از بحران کرونا برای بازداشت مخالفان خود استفاده نموده است.

سوء استفاده عربستان از بحران کرونا برای بازداشت مخالفان سیاسی

به گزارش ، منابع خبری از سوء استفاده عربستان سعودی از بحران جهانی کرونا برای بازداشت مخالفان سیاسی خبر می دهند.

به همین دلیل، حساب کاربری معتقلی الرأی (بازداشت شدگان عقیدتی) در توییتر بیان کرد: مقامات تأیید کردند سلسله بازداشت های جدیدی در عربستان با سوء استفاده از درگیر بودن افکار عمومی و جهانی به بحران کرونا اجرا شده است.

این حساب کاربری که اخبار بازداشت شدگان عقیدتی و سیاسی عربستان را منعکس می نماید، همچنین نوشت: این بازداشت ها شامل شمار زیادی از فعالان رسانه ای و تعدادی دیگر از افراد شده است که به محض تأیید، اخبار آن منتشر خواهد شد.

این حساب کاربری همچنین با محکوم کردن موج بازداشت ها در توییتی دیگر نوشت: حساب معتقلی الرأی به شدت اقدام مقامات را در سوء استفاده از کرونا برای انجام بازداشت ها محکوم نموده و خواستار توقف این داستان مضحک و آزادی سریع تمامی بازداشت شدگان و زندانیان عقیدتی است.

معتقلی الرأی همچنین بیان کرد حساب کاربری معالی/ موجز الاخبار که متعلق به دیوان پادشاهی عربستان است، دو هفته پیش با انتشار توییتی از احتمال آغاز بازداشت های جدید سخن گفته بود.

این حساب متعلق به مخالفان سعودی در ادامه نوشت: از میان بازداشت شدگان، فعال رسانه ای معروف منصور الرقیبه است که بازداشت وی بر اساس مطالب منتشر شده در شبکه اجتماعی اسنپ چت و توییت های قدیمی او صورت گرفته است.

از سپتامبر 2017، شماری از فعالان و دانشمندان سعودی از وخامت اوضاع حقوقی و بهداشتی داخل زندان های عربستان سخن گفته و از دادگاه های مخفیانه که در آن ها اصول عادلتی رعایت نمی گردد، شکایت نموده اند.

لازم به ذکر است این بازداشت ها پس از آن صورت می گیرد که عربستان شماری از مبلغان اسلامی، نویسندگان، متفکران و فعالان در عربستان را بازداشت نموده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 954

به "سوء استفاده عربستان از بحران کرونا برای بازداشت مخالفان سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوء استفاده عربستان از بحران کرونا برای بازداشت مخالفان سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید