پاسخ ظریف به ادعای رئیس جمهوری آمریکا

به گزارش تیم علمی، تهران (پانا) - وزیر امور خارجه ایران خطاب به دونالد ترامپ نوشت: قرار دادن شهروندان خودتان در موقعیت خطر در خارج، توجهات را از شکست های فاجعه بار در داخل منحرف نخواهد کرد.

پاسخ ظریف به ادعای رئیس جمهوری آمریکا

محمدجواد ظریف بامداد پنجشنبه در این پیغام همچنین مواردی از توئیت هایی را که ترامپ، باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا را به کوشش برای حمله به ایران متهم نموده بود، منتشر کرد.

ترامپ سال 2012 در توئیتی خطاب به جمهوری خواستار اظهار داشت: اجازه ندهید که اوباما از کارت ایران برای آغاز یک جنگ به منظور پیروزی در انتخابات استفاده کند. جمهوری خواستار! مراقب باشید.

وی سال 2011 نیز در توئیت دیگری نوشته بود: اوباما برای آنکه در انتخابات پیروز گردد جنگ با ایران را آغاز خواهد نمود.

در همین حال، ظریف نمایه ای از پر تلفات ترین روزهای آمریکا به دلیل یک فاجعه خاص در یکصد سال اخیر را منتشر کرد.

بر این اساس روزهای نهم، دهم و شانزدهم دسامبر 2020 رتبه های اول تا سوم پرتلفات ترین روزهای آمریکا در یکصد سال اخیر است که در هر یک از این روزها کرونا جان بیش از سه هزار نفر را گرفته است.

محمدجواد ظریف، وزیرخارجه ایران در پاسخ به توییت های ترامپ و متهم کردن ایران به دخالت در شلیک راکت به سفارت آمریکا در عراق چنین پاسخ گفته است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، با طرح ادعایی در توییتر نوشت: سفارتخانه ما یکشنبه مورد اصابت چندین راکت نهاده شد. سه تا از آنها عمل نکرد. حدس بزنید از کجا آمده بودند: ایران و حالا حرف از حملات دیگری علیه آمریکایی ها در عراق می شنویم. توصیه محبت آمیز ای به ایران دارم. اگر یک آمریکایی در عراق کشته گردد، من ایران را مسئول می دانم. دوباره فکر کنید!

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1454

به "پاسخ ظریف به ادعای رئیس جمهوری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ ظریف به ادعای رئیس جمهوری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید