سوئیسی ها درباره خاتمه دادن به رفت و آمد آزادانه به اتحادیه اروپا تصمیم می گیرند

به گزارش تیم علمی، توماس ایشی از حزب راستگرای مردم سوئیس معتقد است که خاتمه دادن به رفت و آمد آزاد مزیت هایی برای سوئیس دارد از جمله امکان انتخاب مهاجرانی با صلاحیت تر برای ورود به کشور و همچنین پایین آمدن قیمت خانه و اجاره های کمتر

سوئیسی ها درباره خاتمه دادن به رفت و آمد آزادانه به اتحادیه اروپا تصمیم می گیرند

با ما سفر کنید و با تور اروپا زمستان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

پیشنهاد خاتمه دادن به رفت و آمد آزادانه از طرف حزب راستگرای مردم سوئیس مطرح شده است.

به گزارش بی بی سی، قرار است رای دهندگان سوئیسی فردا (یکشنبه 27 سپتامبر/ 6 مهر) درباره خاتمه دادن به رفت و آمد آزادانه به کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم گیری نمایند.

حامیان می گویند که این اقدام به سوئیس امکان می دهد تا بر مرزهایش کنترل داشته باشد و فقط به مهاجران مورد نظر خود اجازه ورود بدهد.

در مقابل، مخالفان معتقدند که خاتمه رفت و آمد آزادانه باعث رکود مالی شده و صدها هزار شهروند سوئیسی را از آزادی زندگی و کار در سراسر اروپا محروم می نماید.

وزیر دادگستری سوئیس گفته که این اقدام وضیعتی وخیم تر از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) ایجاد می نماید.

سوئیس مدت ها پیش تصمیم گرفت که به اتحادیه اروپا نپیوندد، اما در عین حال به منطقه تجارت آزاد اروپا دسترسی داشته باشد.

این کشور همچنین خواستار همکاری با اتحادیه اروپا در زمینه هایی همچون حمل و نقل، محیط زیست، تحقیقات و آموزش است که البته هزینه آن، پذیرش سیاست های اصلی اتحادیه اروپا از جمله رفت و آمد آزادانه و بازگشایی مرزها در منطقه شنگن است.

اتحادیه اروپا مکررا به سوئیس یادآور شده که خاتمه دادن به رفت و آمد آزادانه به معنای خاتمه فعالیت های تجاری سودآور است.

پیشنهاد خاتمه دادن به رفت و آمد آزادانه از طرف حزب راستگرای مردم سوئیس مطرح شده و جایگزین رفراندومی است که در سال 2014 برگزار گردید.

توماس ایشی از حزب راستگرای مردم سوئیس معتقد است که خاتمه دادن به رفت و آمد آزاد مزیت هایی برای سوئیس دارد از جمله امکان انتخاب مهاجرانی با صلاحیت تر برای ورود به کشور و همچنین پایین آمدن قیمت خانه و اجاره های کمتر.

بسیاری از مردم سوئیس نگران آن هستند که کشور کوچکشان بیش از حد شلوغ گردد. جمعیت این کشور از 6.6 میلیون نفر در سال 1990 به 8.6 میلیون نفر در سال 2020 رسیده است. حدود 25 درصد این جمعیت را غیرسوئیسی هایی تشکیل می دهند که از سایر کشو های اتحادیه اروپا به این کشور آمده اند. بعضی هم نگران آن هستند که درآمدشان تحت تاثیر نیروی ارزان کار کارگران اتحادیه اروپا قرار بگیرد.

اما در مقابل، مخالفان نگران تبعات مالی خاتمه دادن به رفت و آمد آزادانه به اتحادیه اروپا هستند.

نیم میلیون شهروند سوئیس هم که در کشو های دیگر اروپا زندگی و کار می نمایند، معتقدند که رای مثبت به این رای گیری به معنای از دست دادن فرصت ها در این کشو رها است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1277

به "سوئیسی ها درباره خاتمه دادن به رفت و آمد آزادانه به اتحادیه اروپا تصمیم می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوئیسی ها درباره خاتمه دادن به رفت و آمد آزادانه به اتحادیه اروپا تصمیم می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید