نرخ تورم انگلیس دوباره بالا رفت

به گزارش تیم علمی، نرخ تورم انگلیس پس از چندین کاهش متوالی به 0.5 درصد افزایش یافت.

نرخ تورم انگلیس دوباره بالا رفت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از تریدینگ اکونومیکس، همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در اروپا و انگلیس که منجر به توقف بخش بزرگی از فعالیتهای مالی در این کشور شده، نرخ تورم سالانه این کشور تا سرانجام ماه سپتامبر با 0.3 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به 0.5 درصد رسیده است.

این نرخ تورم که بالاترین نرخ تورمی انگلیس در طول چهار ماه اخیر محسوب می گردد، بیش از همه تحت تأثیر افزایش نرخ تورم فرهنگ و آموزش قرار گرفته است که تورم آن به 2.4 درصد در ماه سپتامبر افزایش پیدا نموده است. نرخ تورم در بخش حمل و نقل از منفی یک درصد به 0.9 درصد رسیده است. بانک مرکزی انگلیس دستیابی به تورم دو درصدی را هدف گذاری نموده است و باقی ماندن تورم در این محدوده کار را برای سیاست گذار در ادامه سخت خواهد نمود.

هسته تورمی که تغییرات قیمت مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آن در نظر نمی گیرد، تا سرانجام سپتامبر با 0.1 درصد کاهش نسبت به ماه قبل خود به 0.5 درصد رسیده است. رستوران و هتلداری با تورم منفی 0.7 درصدی از محرکه های کاهشی تورم بوده اند.

نرخ تورم ماهانه در انگلیس نیز با 0.8 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به 0.4 درصد رسیده است. متوسط نرخ تورم انگلیس در بازه زمانی 1989 تا 2019 معادل 2.55 درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به ماه آوریل 2015 با 8.5 درصد و کمترین تورم نیز مربوط به آوریل 2015 با منفی 0.1 درصد بوده است.

نیل بریل، کارشناس ارشد مدیریت دارایی در موسسه پریمیر میتون گفت: در حال حاضر نرخ تورم خیلی مایه نگرانی بانک مرکزی نیست و برعکس هنوز فضای مانور زیادی با توجه به فاصله نرخ تورم از سطح هدفگذاری شده وجود دارد، به نظر نمی رسد تا سرانجام سال شاهد نزدیک شدن تورم به محدوده دو درصدی باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1327

به "نرخ تورم انگلیس دوباره بالا رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ تورم انگلیس دوباره بالا رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید