10 گام کلیدی برای طراحی سایت با فروش 6 برابری (طراحی سایت)
به گزارش تیم علمی، چه یک عکاس آزاد باشید، چه صاحب یک فروشگاه سخت افزاری، یا نوع دیگری از کسب و کار کوچک، یک وب سایت عالی برای موفقیت شرکت شما لازم است.
جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.
اگر در پی طراحی سایت نو یا بهینه کردن سایت فعلی خود هستید، در اینجا 10 مرحله کلیدی برای آغاز و یاری به وب سایت کسب و کار کوچک خود برای رقابت موثر در بازار آنلاین آورده شده است.
1. یک نام دامنه خوب به انتخاب کنید
نام دامنه شما که به عنوان آدرس وب سایت شما نیز شناخته می گردد، اغلب نقطه ورود به سایت شما است. مهم است که برای اهداف قابلیت استفاده و بعلاوه برای بهینه سازی موتورهای جستجو(سئو سایت) تأثیر خوبی بگذارد. به عنوان مثال فرض شما شرکت طراحی سایت در گرگان هستید ، پس سعی کنید از نام شهر و خدماتی که انجام میدهید در نام دامنه خود بهره ببرید در این صورت موثرتر خواهد بود.
در اینجا چند نکته برای ایجاد یک نام دامنه بهینه وجود دارد:
املای آن را آسان کنید. سعی کنید از کلمات عامیانه، ساختگی یا به شدت باطنی استفاده نکنید.
آن را تا حد امکان کوتاه نگه دارید. هر چه کوتاه تر باشد، به خاطر سپردن و تایپ صحیح آن آسان تر است.
از اعداد و خط فاصله دوری کنید. آنها به سختی به خاطر سپرده می شوند و کمتر از نام های دامنه فقط کلمه ای ظریف و به یاد ماندنی هستند، و ممکن است در هنگام صداگذاری نام دامنه اشتباه متوجه شوند.
اطمینان حاصل کنید که به یاد ماندنی است. با وجود وب سایت های بسیار زیاد در اینترنت، مهم است که نام وب سایت شما مجذوب نماینده باشد تا مردم نحوه دسترسی به آن را در آینده به خاطر بسپارند.
آنالیز کنید که آیا قیمت مناسب است. مشخص کنید که آیا می توانید آدرس وب سایت مورد نظر خود را با قیمت مناسب بخرید زیرا بیشتر نام های دامنه خوب گرفته شده اند و باید از مالک فعلی خریداری شوند.
از نام های بی معنی خودداری کنید. نامی را انتخاب کنید که معنایی را بیان کند تا کاربران بلافاصله بدانند کسب و کار شما چیست. یاهو و گوگل نام های مجذوب نمایندهی هستند، اما برندسازی آنها بسیار گران بود و ممکن است کسب و کار کوچک شما بودجه یکسانی نداشته باشد.
یک URL مناسب SEO ایجاد کنید. در صورت لزوم، سعی کنید یک آدرس وب سایت سازگار با سئو ایجاد کنید که شامل کلمات کلیدی و موقعیت جغرافیایی باشد. به عنوان مثال: https://surena3d.com/
2. میزبانی وب سایت یا هاست ایمن و با پشتیبانی فنی خوب بخرید
میزبان وب سایت (یا گاهی اوقات به عنوان هاست شناخته می گردد) شرکتی است که فناوری و خدمات لازم برای مشاهده وب سایت در اینترنت را ارائه می دهد. شما نام دامنه خود را به ارائه دهنده هاست خود متصل می کنید تا زمانی که کاربران از آدرس وب سایت شما بازدید می نمایند، وب سایت شما را که در حساب میزبانی خود ذخیره می کنید نشان داده گردد.
3. شرح واضحی از کسب و کار خود را به صورت برجسته نمایش دهید
مهم است که فوراً به مردم اطلاع دهید که چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید تا هنگام بازدید از وب سایت کسب و کار کوچک شما احساس سردرگمی ننمایند. اطمینان حاصل کنید که بنر اصلی صفحه اصلی شما و بنرهای بعدی بازنمایی بصری خدمات شما هستند، و بعلاوه دارای یک تار متن مقدماتی در بالای صفحه است که توصیف می نماید شما چه کسی هستید و چه می کنید. .
علاوه بر این، مطمئن شوید که هر دو منوی پیمایش اصلی و پاورقی شما دارای پیوندهای صفحه درباره ما هستند که به راحتی قابل دسترسی هستند تا افراد بتوانند روی آنها کلیک نمایند و درباره کسب و کار شما بیشتر مطالعه نمایند.
4. برترین سیستم مدیریت محتوا را پیاده سازی کنید
سیستم مدیریت محتواCMS یک برنامه یا برنامه نرم افزاری است که برای ایجاد و مدیریت محتوای دیجیتال استفاده می گردد. یک CMS خوب به شما یاری می نماید تا سایت خود را حفظ کنید و برای استفاده از آن به دانش فنی زیادی احتیاج ندارید. شما باید یک CMS را انتخاب کنید که برای احتیاجهای منحصر به فرد شما طراحی شده باشد. سیستم های مختلف به دلایل مختلفی مانند کاربر پسند بودن، توسعه پذیری و بودجه استفاده می شوند.
5. یک پلتفرم تجارت الکترونیک خوب انتخاب کنید
اگر قصد دارید کالاها و/یا خدمات را به وسیله وب سایت خود بفروشید، برای انجام این کار به فناوری مناسب احتیاج دارید. (اگر در حال حاضر چیزی نمی فروشید و قصد سفارش سایت شرکتی دارید ، ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید زیرا تجارت الکترونیک به طور بالقوه می تواند سود شما را افزایش دهد.) اگر تصمیم دارید به کاربران اجازه دهید به صورت آنلاین با شما معامله نمایند، باید پلتفرم مناسب را برای خود انتخاب کنید. مدل تجاری.
6. یک رابط کاربری وب سایت جالب، به یاد ماندنی و مجذوب نماینده ایجاد کنید
مطمئن شوید که وب سایت کسب و کار کوچک شما رابط کاربری تأثیر مثبتی بر جای می گذارد که منجر به نتایج می گردد. با اجرای پیشنهادات زیر می توانید این کار را انجام دهید:
- از گرافیک های زیبا و فونت های خوانا بهره ببرید.
- مطمئن شوید که گرافیک شما برای بارگذاری سریع فشرده و بهینه شده است. اگر وب سایت شما کند است، موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه شما را جریمه می نمایند.
- در خصوص رقابت تحقیق کنید تا ببینید چگونه وب سایت های خود را طراحی و بهینه نموده اند. اجزای مشابهی را پیاده سازی کنید که برای وب سایت کسب و کار کوچک شما کار می نمایند.
- در خصوص مخاطبان هدف خود تحقیق کنید تا ببینید آنها از سایت شما چه می خواهند و انجام آن را برای آنها آسان کنید.
- در طول طراحی وب سایت خود به طور مداوم در برند بمانید.
- یک سیستم ناوبری بصری طراحی کنید که به کاربران امکان می دهد به سرعت به صفحات مورد احتیاج خود برسند.
- اطلاعات تماس با دسترسی آسان را منتشر کنید.
- فراخوانی آشکار (مخصوصاً دکمه های اکنون خرید) را بگنجانید.
- صفحاتی را ایجاد کنید که برای وب سایت های تجاری کوچک استاندارد هستند، مانند:
- صفحه اصلی
- درباره ما
- محصولات/خدمات (با شرحات و تصاویر مجذوب نماینده)
- نقشه سایت (برای اهداف سئو)
- تیم مدیریت
- با ما تماس بگیرید
- شرایط استفاده (قرارداد آنلاین حاکم بر نحوه استفاده کاربران از سایت شما)
- سیاست حفظ حریم خصوصی
- صفحات اضافی مرتبط با کسب و کار کوچک خاص شما
7. وب سایت کسب و کار کوچک خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید
سئو مجموعه ای از اقداماتی است که شما در وب سایت خود اعمال می کنید تا اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو وب سایت شما را به طور مناسب لیست و رتبه بندی می نمایند و سپس آن را به کاربران موتورهای جستجو نشان می دهند. هنگامی که وب سایت شما به وسیله موتورهای جستجو خزیده می گردد، با وب سایت هایی که محتوای مشابه دارند رقابت می نماید. هرچه طراحی و محتوای وب سایت شما بهتر باشد، سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو بالاتر نشان داده می گردد.
سئو عمدتاً شامل اقدامات زیر است:
- تحقیق و پیاده سازی کلمات کلیدی
- کد وب سایت بهینه
- سرعت بارگذاری سریع
- ایمن بودن و نصب گواهی SSL؛ SSL یک فناوری امنیتی استاندارد است که تضمین می نماید داده های ارسال شده بین وب سرورها و مرورگرها خصوصی باقی می مانند
- داشتن سایت سازگار با موبایل
- وجود بک لینک های با کیفیت (لینک هایی در وب سایت های خارجی با محتوای مرتبط) که به سایت شما منتهی می گردد
- داشتن بسیاری از نظرات مثبت آنلاین (Google، Yelp، Facebook و غیره)
- استفاده از پیوندهای داخلی در سرتاسر سایت برای نگه داشتن مردم در کلیک و خواندن
- استفاده از رسانه های اجتماعی برای پیوند دادن به سایت خود (لینکدین، توییتر، فیس بوک، پینترست و غیره)
- سئو یک فرآیند مداوم و بسیار مهم است که می تواند به معنای تفاوت بین نمایش در صفحه اول صفحات نتایج موتور جستجو (که منجر به ترافیک رایگان زیادی برای وب سایت شما می گردد) یا صفحه 300 (در نتیجه بدون ترافیک) باشد.
8. به طور منظم محتوای با کیفیت ایجاد و منتشر کنید
هم کمیت و هم تازگی محتوا برای موتورهای جستجو مهم است، بنابراین مهم است که برنامه ای برای انتشار مقالات با کیفیت و/یا پست های وبلاگ در سایت خود و در سایت های خارجی که به سایت شما پیوند دارند ایجاد کنید. اگر می خواهید در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کنید و مردم را تشویق کنید که بارها و بارها به سایت شما بازگردند، باید وب سایت خود را با محتوای نو و مرتبط هرچه بیشتر به روز کنید.
علاوه بر محتوای صفحه ایستا و مقالات، یک فرم عالی از محتوا برای ارسال در وب سایت شما، توصیه نامه ها است. درخواست از مشتریان خود و سپس انتشار آنها در وب سایت خود، راهی عالی برای ارسال محتوای نو و با کیفیت در سایت شما است که کسب و کار کوچک شما را مجذوب نماینده تر می نماید.
مطمئن شوید که محتوای شما از لحن مناسب و با برند استفاده می نماید که مردم از خواندن آن لذت ببرند.
9. ابزارهای وب مستر را نصب کنید
با نصب Google Analytics و Google Search Console هر دو ترجیحاً به وسیله Google Tag Manager و Bing Webmaster Tools از داده های حیاتی برای یاری به تجزیه و تحلیل ترافیک و عملکرد سایت بهره ببرید. از این ابزارها می توان برای ردیابی انواع اطلاعات زیر استفاده کرد:
- بازدیدنمایندگان روزانه، هفتگی و ماهانه سایت شما
- تعداد بازدید در هر صفحه از سایت شما
- نرخ پرش - درصد کاربرانی که به سایت شما می آیند و تنها پس از مشاهده یک صفحه آن را ترک می نمایند (الگوریتم های گوگل رتبه های بالاتری را به وب سایت هایی می دهند که نرخ پرش پایینی دارند، بر اساس این نظریه که بازدیدنمایندگان زمان بیشتری را در سایت صرف می نمایند و آن را ارزشمند بیابید.)
- میانگین زمان صرف شده در سایت به وسیله بازدیدنمایندگان
- خطاهای خزیدن در سایت شما (خطایی که موتورهای جستجو در سایت شما در خزیدن محتوای آن پیدا کردند)
- لینک های خراب در سایت
- کلمات کلیدی که کاربران را به سایت شما راهنمایی می نماید
- بک لینک به سایت شما
- زمان دانلود صفحه وب
- اطلاعات دیگری که می تواند به شما در بهبود سئو یاری کند
10. اجرای طرح نگهداری وب سایت
یک وب سایت نباید ایجاد گردد و سپس اجازه داده گردد که قدیمی گردد. برای داشتن یک وب سایت پیروز که در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد و هک نگردد، باید از نگهداری صحیح آن اطمینان حاصل کنید.
در اینجا چند نکته برای ایجاد یک برنامه نگهداری وب سایت کسب و کار کوچک آورده شده است:
حداقل یک بار در ماه داده های Webmaster Tools را آنالیز کنید و هرگونه خطای حیاتی را به صورت واقعی برای شما ایمیل کنید.
از داده های ترافیکی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مخاطبان خود بهره ببرید تا بتوانید بهتر به آنها رسیدگی کنید.
از داده های عملکرد برای بهینه سازی و برطرف اخطارها و خطاها بهره ببرید.
مطمئن شوید که همه نرم افزارها همواره به روز هستند.
اسکن های امنیتی را اجرا کنید تا بدانید وب سایت شما از بدافزار پاک است و هک نشده است.
از تست تقسیم بهره ببرید تا ببینید آیا تغییرات خاصی از وب سایت شما به عملکرد یاری می نماید یا خیر. برای مثال، اگر محصولی را می فروشید، ممکن است دو نسخه از یک صفحه فرود خاص با تصاویر و عبارات متفاوت داشته باشید-تست تقسیم به شما امکان می دهد ببینید کدام نسخه نرخ تبدیل بالاتری دارد.
نتیجه
همانطور که پس از خواندن این مقاله می توانید متوجه شوید، ایجاد یک وب سایت بزرگ برای کسب و کار کوچک ممکن است به آن سادگی که ابتدا فکر می کردید نباشد. با این حال، اگر مراحل ذکر شده در این مقاله را دنبال کنید، کسب و کار کوچک شما شانس بسیار خوبی برای پیروزیت در بازار آنلاین خواهد داشت.
منبع: اتاق