تور ارزان دبی: صنعاء: عربستان و امارات در پی فرار از مهلکه یمن هستند

به گزارش تیم علمی، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که عربستان و امارات در حال حاضر، در پی راه خروجی هستند که بتوانند از عرصه یمن خارج شوند، ولی هرگز پیروز نخواهد شد.

تور ارزان دبی: صنعاء: عربستان و امارات در پی فرار از مهلکه یمن هستند

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن ضمن انتقاد از فرار رو به جلوی عربستان سعودی در مسئله یمن، تأکید کرد که هر راه چاره سیاسی باید در یمن صورت گیرد.

شرف به شبکه خبری العالم گفت: شورای همکاری [خلیج فارس] در کوشش است این گونه برای دنیا وانمود کند که مردم یمن، اتفاق نظر ندارند و قادر نیستند با هم به توافق برسند.

وی درباره تشکیل نهاد موسوم به شورای ریاستی که در نشست ریاض صورت گرفت، تأکید کرد: تشکیل آنچه شورای ریاستی نام دارد، یک مفهوم اشتباه و شکست خورده است؛ زیرا در یک موضع واحد، چند تصمیم گیر وجود دارد.

وزیر خارجه یمن با بیان اینکه نشست ریاض، برای توزیع صدقه بین گروههای حاضر در آن بود، درباره این نشست، گفت: شورای عالی سیاسی یمن با انتشار بیانیه ای به همه دنیا گفت که آنچه در خارج از یمن، حاصل گردد، اهمیتی برای ما ندارد. راه چارههای سیاسی باید در داخل یمن، حاصل گردد.

شرف با تأکید بر اینکه شورای همکاری خلیج فارس در حال حاضر، به نام عربستان، مدعی صلح است، درباره عبد ربه منصهور هادی رئیس جمهور فراری یمن هم تأکید کرد، تاریخ مصرف هادی برای عربستان تمام شده بود و ریاض در حال حاضر، در پی راه خروجی است که بتواند از عرصه [یمن] خارج گردد، ولی هرگز پیروز نخواهد شد.

وی نشست ریاض را یک نمایش دانست و توضیح داد: صنعاء از شروع خاطرنشان کرد که می تواند در مذاکراتی شرکت کند که در یک کشور بی طرف برگزار گردد؛ کشوری که هیچ ارتباطی به کشورهای متجاوز نداشته باشد. شرایط نظامی و سیاسی ما در حال حاضر، خوب است و در موضع قدرت قرار داریم.

وزیر خارجه یمن آتش بس کنونی در یمن را فرصتی دانست، ولی در عین حال گفت که طرف مقابل در حال نقض آن است و مقادیر کمی نفت، به دست ما رسیده است. ما خواهان حسن نیت از سعوی سعودی و امارات هستیم، ولی بازی با زمان و کلمات، به سود آنان نیست.

شرف با تأکید بر اینکه دولت نجات ملی در پی صلح و برون رفت مردم یمن از بحران است، خاطر نشان کرد: آنان (سعودی و امارات) خواهان صلح هستند تا بتوانند از این مهلکه نجات پیدا نمایند... عربستان و امارات در پی فرار از عرصه سیاسی هستند و قصد دارند مردم یمن را به حال خود رها نمایند تا شاید جنگ داخلی شروع گردد.

وزیر خارجه یمن با بیان اینکه تنها راه چاره بحران این کشور این است که عربستان و امارات دست از مداخله در امور داخلی آن بردارند، تأکید کرد، باید به حاکمیت یمن احترام گذاشت، تفکر قیمومیت بر یمن را کنار گذاشت و عربستان هم اشتباه تاریخی خود را بپذیرند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد، عربستان و امارات در جنگ یمن، نیروی نیابتی هستند و کشورهای دیگر به آنان چراغ سبز نشان داده اند و حامیان اقتصادی اصلی، طرفهای دیگر هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 2127

به "تور ارزان دبی: صنعاء: عربستان و امارات در پی فرار از مهلکه یمن هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان دبی: صنعاء: عربستان و امارات در پی فرار از مهلکه یمن هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید