فاتا ایتالیا برای ساخت کارخانه آلومینیوم و نیروگاه برق اعلام آمادگی کرد

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران: معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان با توجه به بودجه موجود، مصمم به تکمیل طرح های نیمه تمام بوده و پروژه های جدید معدن و صنایع معدنی نیز با مشارکت خارجی ها اجرا خواهد شد.

فاتا ایتالیا برای ساخت کارخانه آلومینیوم و نیروگاه برق اعلام آمادگی کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان در جلسه ای که با حضور اعضای هیات مدیره شرکت ایتالیایی فاتا (fata) برگزار گردید، گفت: ایران در حوزه های مختلف معدن و صنایع معدنی نظیر آلومینیوم، فولاد، مس و سایر صنایع فلزی و غیر فلزی علاقه مند به اجرای طرح های جدید است و از حضور شرکت های اروپایی به ویژه شرکت های ایتالیایی در این حوزه استقبال می نماید.

وی ادامه داد: اجرای پروژه های فولادی جدید تا سقف 10 میلیون تن (در مناطق هرمزگان، پارسیان و چابهار) و نیز ایجاد ظرفیت600 هزار تن آلومینیوم جزو اولویت های ایمیدرو است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه عملیات اجرای نیروگاه برق به میزان 735 مگاوات در بندرعباس آغاز شده، توضیح داد: با توجه به طرح های توسعه پیش رو، به سرمایه گذاری برای احداث یک هزار مگاوات برق در بندر عباس و یک هزار مگاوات برق در منطقه پارسیان احتیاج است .

وی در ادامه اعلام کرد: با انجام عملیات اکتشافی 200 هزار کیلومتر مربع که به تازگی آغاز شده، بستر اجرای پروژه های جدید فراهم خواهد شد.

کرباسیان ابراز امیدواری کرد که با توجه به روابط ارزشمند ایران با ایتالیا طی 35سال گذشته، برگ جدیدی از همکاری مشترک ثبت گردد و پروژه های جدیدی در ایران توسط شرکت های ایتالیایی به مرحله اجرا برسد.

در این جلسه، ایگنازیو مونکادا (?ignazio moncada)، رئیس هیات مدیره شرکت فاتا، با ابراز علاقه مندی از اجرای طرح های آلومینیوم و نیروگاه برق در ایران، گفت: با ایجاد کارگروه هایی می توانیم زمینه مذاکره و همکاری را فراهم کنیم.

وی به نقل از معاون اول رئیس جمهور ایران ابراز داشت: ایمیدرو بهترین ساختار برای طرح های توسعه ای است و آقای کرباسیان به دلیل تجربه بالا، می تواند بخش معدن و صنایع معدنی ایران را تحرک بخشیده و پروژه ها را پویاتر کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 425

به "فاتا ایتالیا برای ساخت کارخانه آلومینیوم و نیروگاه برق اعلام آمادگی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاتا ایتالیا برای ساخت کارخانه آلومینیوم و نیروگاه برق اعلام آمادگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید