دولت جدید ایتالیا اصلاحات مالی را ادامه خواهد داد

به گزارش تیم علمی، خبرنگاران: کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا تاکید نمود، وی مطمئن است که دولت جدید ایتالیا به کوشش های خود برای اجرای اصلاحات اقتصادی و انضباط اقتصادی ادامه خواهد داد.

دولت جدید ایتالیا اصلاحات مالی را ادامه خواهد داد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بن الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اولی رن کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا توضیح داد، دولت جدید ایتالیا به نخست وزیری متئو رنتسی اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی با هدف کاهش بدهی و افزایش قدرت رقابت اقتصادی ایتالیا را در اولویت قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش رنتسی پس از کناره گیری انریکو لتا از سوی رئیس جمهور ایتالیا مامور تشکیل دولت جدید شده است. رنتسی روز گذشته تاکید نمود، طی 24 ساعت آینده مذاکرات و رایزنی های خود را برای تشکیل دولت جدید شروع خواهد نمود. وی میخواهد طی ماه های آینده برنامه جدیدی را برای اجرای اصلاحات اقتصادی و اقتصادی در ایتالیا ارائه کند.

وی قول داده است تا با اجرای یک برنامه رادیکال ایتالیا را از طولانی ترین رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم خارج کند. اولی رن توضیح داد، من مطمئن هستم که نهادهای دموکراتیک ایتالیا روند لازم برای تشکیل دولت جدید را تسهیل خواهند کرد و دولت جدید نیز دستیابی به قدرت رقابت بیشتر و کاهش بدهی ها را در اولویت قرار خواهد داد. ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به شمار می رود و با بحران بدهی های سنگین و کاهش رشد اقتصادی روبرو شده است.

رنتسی سومین نخست وزیر ایتالیا خواهد بود که توسط ناپولیتانو و بدون برگزاری انتخابات مسئول تشکیل دولت جدید ایتالیا خواهد شد. ماریو مونتی و انریکو لتا نیز پیش از رنتسی مسئول تشکیل دولت ایتالیا شده بودند ولی توفیق چندانی برای خارج کردن اقتصاد این کشور از رکود به دست نیاوردند.رشد اقتصادی ایتالیا در 5 سال گذشته بیش از 7 درصد کاهش داشته و تولیدات صنعتی این کشور نیز با افت 25 درصدی روبرو شده است. ایتالیا از اواسط 2011 میلادی تاکنون با رکود اقتصادی روبرو شده که این طولانی ترین بحران اقتصادی این کشور پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 421

به "دولت جدید ایتالیا اصلاحات مالی را ادامه خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت جدید ایتالیا اصلاحات مالی را ادامه خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید