قارداشی: تمرکز فدراسیون تنیس روی میز روی آماده سازی 10 بازیکن است

به گزارش تیم علمی، مهرداد علی قارداشی در تبادل نظر با خبرنگاران در خصوص برنامه فدراسیون تنیس روی میز برای اردوی آماده سازی تیم ملی و بر مبنای برنامه ارائه شده از سوی سرمربی تیم ملی و تاکیدی که وی بر لزوم حداقل 12 اعزام بین المللی برای المپیکی کردن شاگردانش داشته است، شرح داد.

قارداشی: تمرکز فدراسیون تنیس روی میز روی آماده سازی 10 بازیکن است

وی گفت: حضور در مسابقات انتخابی المپیک و قهرمانی دنیا مهمترین رویدادهای پیش روی تیم ملی است. برنامه ای که سرمربی تیم ملی برای آماده سازی این تیم ارائه نموده هم با موضوع این دو رویداد است و بهترین حضور ممکن در محل برگزاری آنها؛ اما اینکه چه بخشی از این برنامه قابلیت اجرایی شدن پیدا کند اصلا مشخص نیست.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز تاکید نمود: نزدیک به 30 اعزام بین المللی تا پیش از مسابقات کسب سهمیه در برنامه ارائه شده، پیش بینی شده است. طبیعی است که حضور در همه این رویدادها امکان پذیر نیست. در واقع سرمربی تیم ملی بر اساس تقویم فدراسیون دنیای، تمام رویدادهای مصوب را در برنامه لحاظ نموده تا بر اساس شرایط موجود، شرکت در بعضی ن از آنها برای ملی پوشان تصویب گردد.

قارداشی ادامه داد: پیشنهاد وی شرکت در حداقل 12 رویداد بین المللی است اما نظر من اعزام های بیشتر است البته به شرطی که شرایط مالی و زمانی اجازه آن را به فدراسیون بدهد.

وی با اشاره به اینکه هنوز زمان آغاز به کار فعالیت های ورزشی مشخص نشده است، اظهار داشت: پیشنهاد سرمربی تیم ملی تنیس روی میز آغاز اردوها از خردادماه است. فدراسیون هم مسئله ای بابت آن ندارد، آماده هستیم تا هر گونه شرایط لازم را برای آغاز به کار تمرینات ملی پوشان فراهم کنیم اما مشکل اینجاست که هنوز اجازه آن را از ستاد مقابله با کرونا نگرفته ایم. در واقع در این بخش باید با نظر این ستاد پیش برویم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز به شرایط مالی این فدراسیون هم اشاره ای داشت و گفت: کمیته ملی المپیک بودجه سال گذشته با 10 درصد افزایش را برای امسال پیش بینی نموده است. وزارت ورزش اما هنوز رقمی در این زمینه مشخص ننموده است. اینکه از هر یک از این نهادها چه میزان تخصیص داشته باشیم هم به شرایط مالی کشور و بحرانی که کرونا هم ایجاد نموده ، بستگی دارد. به همین دلیل است که می گویم که اجرای برنامه های آماده سازی برای ملی پوشان به شرایط مالی هم بستگی دارد.

قارداشی با یادآوری اینکه طبق آخرین اعلام ITTF مسابقات قهرمانی دنیا مهرماه برگزار می گردد، اظهار داشت: طبیعی است که بعد از این رقابت ها تمام تمرکز فدراسیون روی کسب سهمیه المپیک خواهد بود. بنابراین اولویت فدراسیون - در رده سنی بزرگسالان- آماده سازی 10 بازیکنی است که قرار است در مسابقات دنیای شرکت داشته باشند و چهار نفر از آنها هم در رقابت های انتخابی حضور خواهند داشت.

وی تاکید نمود: بودجه کلی تنیس روی میز برای امسال مانند دیگر بخش های ورزش، دقیق و شفاف نیست اما کوشش مان این است در کنار یاری مالی از کمیته و وزارت، با جذب اسپانسر بهترین شرایط را برای اعزام حداکثری ملی پوشان فراهم کنیم تا اینگونه زمینه برای حضور پیروز آنها در مسابقات قهرمانی دنیا و کسب سهمیه المپیک فراهم گردد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در انتها گفت: بازیکنانی که ترکیب تیم ملی را برای مسابقات دنیای و کسب سهمیه تشکیل می دهند فعلا در محل سکونت خود و بیشتر در پارکینگ منازل شان پیگیر تمرینات شان هستند. به محض اجازه ستاد مبارزه با کرونا اما اردوی آماده سازی را برای آنها تشکیل می دهیم تا بیشتر از این از آماده سازی عقب نیفتیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sctm.ir شناسه مطلب: 1038

به "قارداشی: تمرکز فدراسیون تنیس روی میز روی آماده سازی 10 بازیکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قارداشی: تمرکز فدراسیون تنیس روی میز روی آماده سازی 10 بازیکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید